BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árengedményes akciókkal hódítana a Lukoil

Kúthálózata hatékonyságának javítására és szolgáltatásai bővítésére összpontosít a nemrég új igazgatót kapott Lukoil Magyarország Kft., de a prémium üzemanyagok versenyébe nem száll be.

További beruházásokra készül Magyarországon az orosz Lukoil, az ötödik legnagyobb árbevételű hazai üzemanyag kiskereskedő: bővíteni kívánja a 76 egységből álló üzemanyagtöltő állomáshálózata szolgáltatásait. A feladat Bulat Szubajev ügyvezető igazgatóra vár, aki nemrég állt a Lukoil Magyarország Kft. élére. „A tavaly bevezetett új típusú flottakártya tulajdonosai hamarosan online is követhetik járműveik helyzetét, fogyasztását, és megadhatnak fogyasztási korlátot is. A kártyát elfogadják az összes Lukoil kútnál, tehát az uniós országokban és Oroszországban is” – tájékoztatta a Világgazdaságot.

Szélesítik a töltőállomások üzleteiben kapható árucikkek kínálatát is, kísérletként pedig egyes töltőállomásokon szendvicssarkokat nyitottak. Ezek az ismert belga Panos és a magyar Bonforno márkák alatt nyílnak franchise alapon, a sarkokat a Lukoil töltőállomások alkalmazottai fogják üzemeltetni. Később dől el, hogy hosszabb távra melyik partnert választja a Lukoil.

Árengedményes akcióval is igyekszik vonzóbbá tenni magát a magyar piacon 2004-ben megjelent társaság. Az eredetileg két hónaposra, szeptemberre és októberre tervezett Szerencse csütörtök nevű kezdeményezés révén érezhetően nőttek az eladásai, így lehet, hogy az akció folytatódik. Bulat Szubajev szerint további hozadéka is van az akciónak: erősítette a márka elismertségét.

A prémium üzemanyagok piaci versenyébe azonban nem száll be a kft., holott szinte minden nagy hazai üzemanyag-kiskereskedő forgalmaz valamilyen különleges benzint vagy dízelt, és saját anyacége is kifejlesztett Ekto néven ilyen termékcsaládot. Bulat Szubajev magyarázata szerint a prémium termékek bevezetése mögött olyan külön marketing- és egyéb technikai költségek állnak, amelyek végül megjelennek az üzemanyagárakban. „Magyarországon tartani kívánjuk a versenyképes árainkat, nem célunk, hogy még többet fizettessünk a vevőkkel” – fejtette ki. Egyébként a Lukoil által forgalmazott összes termék megfelel az Euro 5-ös és 6-os, Magyarországon pedig a helyi szabványoknak is. Mint hangsúlyozta, térségünkben minden forgalmazó lényegében ugyanattól a néhány finomítótól veszi a dízelt és a benzint, az alapminőség tehát ugyanaz. A Lukoil Kft. termékei a Mol százhalombattai és a romániai Lukoil-Petrotel finomítóból származnak. Nincs napirenden, hogy a kft. az előbbiektől eltérő szállítót keressen, de felvetésünkre Bulat Szubajev kijelentette: „ha jó ajánlatot kapunk, miért ne kezdjünk tárgyalni? Nem teszünk fel mindent egy lapra”.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.