BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felhozták a Hattyú házat, költözött a Bors - Appeninn sikerek

Az elsősorban B kategóriás irodaházakban és ipari ingatlanokban érdekelt, tőzsdén jegyzett Appeninn Nyrt. az év első kilenc hónapjában korábban megüresedő irodáit és frissen akvirált ingatlanjait töltötte fel új bérlőkkel, a piaci átlagot messze meghaladó szintre – tájékoztatott a társaság.

 A cég a tavasszal akvirált ipari ingatlanjainál jó kihasználtságot ért el, s a fővárosi irodaházai esetében is pótolni tudta a korábbi nagy állami bérlők távozásakor keletkező űrt. A konkrét sikerekről szólva Székely Gábor, az Appeninn Holding igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy a múlt év végére egy-két állami bérlő távozása nyomán 40 százalékos kihasználtságúra zuhanó, a Széna tér közelében lévő Hattyúházat alig kilenc hónap alatt hozták fel 80 százalékos szintre, pedig közben további bérlő is távozott. „Az év során 6 ezer négyzetméternyi területre kellett új bérlőt hoznunk, miközben 7900 négyzetméter a bériroda-terület. Többek közt minket választott a Bors szerkesztősége, és bővítette bérleményét a FirstMed” – tette hozzá a szakember.

A társaság tapasztalatai szerint a hasonló iparágakban vagy azonos vertikumban érdekelt cégek keresik egymás társaságát. Ha ugyanazon a környéken egy kritikus tömeg megjelenik, akár egymásnak is generálhatnak ügyfeleket a vállalatok, szemmel tarthatják a konkurenciát vagy könnyebben léphetnek partnerségre. Példaként említhető a Liszt Ferenc tér környéke, amely az éttermek számára vált vonzó tereppé, vagy a Széna tér, amelyet főképpen a kreatív vállalkozások kedvelnek.

A válságban átmozgásra kényszerülnek egyes iparágak szereplői. Ahol bevételcsökkenéssel küzdenek, egy idő után a racionális érveknek engednek, s ráveszik magukat a költözésre, csökkentik kiadásaikat, így egyensúlyba kerülhet a vállalkozásuk. Számukra is vonzóvá lehet tenni a változás kényszerét, amennyiben minőségi ügyfélkiszolgálást kapnak – vélekedett Székely Gábor.

Az üzemeltetést a szakember olyan faktorként írja le, amelynek minőségi romlása következtében könnyű ügyfeleket veszteni. Szerinte az üzemeltetési feladatokból érdemes minél többet házon belül tartani, így a minőség jobban felügyelhető, az ügyfél-elégedettség garantálható. Ennek érdekében az alvállalkozókkal igyekeznek hosszú távú partnerségi kapcsolatot kialakítani, így számukra is fontos lesz a folyamatos magas minőség fenntartása.

„Csak azért, hogy pár forintot spóroljunk, nem érdemes kiszervezni és ismeretlenek kezébe adni az ügyfél-elégedettséget befolyásoló kulcsfontosságú szolgáltatásokat, mert a rövid távú árelőny középtávon megbosszulja magát, különösen Magyarországon, ahol sajnos az ingadozó szolgáltatási színvonal figyelhető meg sok szektorban, különösen, ha nem alkalmaz a megbízó szoros kontrollt” – fogalmazott Székely Gábor.

Nem érdemes kiszervezni az üzemeltetéshez kapcsolódó kulcsfontosságú szolgáltatásokat.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.