A cég a tavasszal akvirált ipari ingatlanjainál jó kihasználtságot ért el, s a fővárosi irodaházai esetében is pótolni tudta a korábbi nagy állami bérlők távozásakor keletkező űrt. A konkrét sikerekről szólva Székely Gábor, az Appeninn Holding igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy a múlt év végére egy-két állami bérlő távozása nyomán 40 százalékos kihasználtságúra zuhanó, a Széna tér közelében lévő Hattyúházat alig kilenc hónap alatt hozták fel 80 százalékos szintre, pedig közben további bérlő is távozott. „Az év során 6 ezer négyzetméternyi területre kellett új bérlőt hoznunk, miközben 7900 négyzetméter a bériroda-terület. Többek közt minket választott a Bors szerkesztősége, és bővítette bérleményét a FirstMed” – tette hozzá a szakember.
A társaság tapasztalatai szerint a hasonló iparágakban vagy azonos vertikumban érdekelt cégek keresik egymás társaságát. Ha ugyanazon a környéken egy kritikus tömeg megjelenik, akár egymásnak is generálhatnak ügyfeleket a vállalatok, szemmel tarthatják a konkurenciát vagy könnyebben léphetnek partnerségre. Példaként említhető a Liszt Ferenc tér környéke, amely az éttermek számára vált vonzó tereppé, vagy a Széna tér, amelyet főképpen a kreatív vállalkozások kedvelnek.
A válságban átmozgásra kényszerülnek egyes iparágak szereplői. Ahol bevételcsökkenéssel küzdenek, egy idő után a racionális érveknek engednek, s ráveszik magukat a költözésre, csökkentik kiadásaikat, így egyensúlyba kerülhet a vállalkozásuk. Számukra is vonzóvá lehet tenni a változás kényszerét, amennyiben minőségi ügyfélkiszolgálást kapnak – vélekedett Székely Gábor.
Az üzemeltetést a szakember olyan faktorként írja le, amelynek minőségi romlása következtében könnyű ügyfeleket veszteni. Szerinte az üzemeltetési feladatokból érdemes minél többet házon belül tartani, így a minőség jobban felügyelhető, az ügyfél-elégedettség garantálható. Ennek érdekében az alvállalkozókkal igyekeznek hosszú távú partnerségi kapcsolatot kialakítani, így számukra is fontos lesz a folyamatos magas minőség fenntartása.
„Csak azért, hogy pár forintot spóroljunk, nem érdemes kiszervezni és ismeretlenek kezébe adni az ügyfél-elégedettséget befolyásoló kulcsfontosságú szolgáltatásokat, mert a rövid távú árelőny középtávon megbosszulja magát, különösen Magyarországon, ahol sajnos az ingadozó szolgáltatási színvonal figyelhető meg sok szektorban, különösen, ha nem alkalmaz a megbízó szoros kontrollt” – fogalmazott Székely Gábor.
Nem érdemes kiszervezni az üzemeltetéshez kapcsolódó kulcsfontosságú szolgáltatásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.