BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gablini: A multik autóimportőrei megússzák a válságadót, mi nem

A válság előtti utolsó békeévben, 2007-ben hozzávetőleg 1100 autószalon volt Magyarországon, mintegy 850 tulajdonos kezében.

A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) felmérése szerint szeptemberre már csak 722 szalon maradt, amelyeket 329 tulajdonos 356 vállalkozása üzemeltet.

A legtöbb, 68 márkakereskedő vállalkozás Budapesten van. A megyék sorrendjét Pest vezeti 54 márkakereskedő céggel, Fejér (24), Veszprém (23) és Szabolcs-Szatmár-Bereg (22) előtt. A lista végén Békés és Nógrád megye áll 10, illetve 9 autókereskedő vállalkozással és ugyanannyi szalonnal.

Mivel sok esetben egy vállalat több kereskedést is üzemeltet, Budapesten és Pest megyében 87 illetve 81 szalont talált szeptemberben a Gémosz.

Az autókereskedelem harmadik éve veszteséges Magyarországon, ezért sérelmezzük, hogy többszöri kérésünk ellenére az autókereskedelmet sújtó válságadó alól nem kaptuk meg az ígért mentesítést – mondta Gablini Gábor, a Gémosz elnöke. Hozzátette ugyanakkor: különösen azért fájó ez, mert a multinacionális vállalatok tulajdonában lévő importőrök gyorsan kikerültek a válságadó hatálya alól, miközben a magyar tulajdonú márkakereskedéseket messze erejükön felül terheli ez az adónem.

Látva a jövő évre tervezett adóteher-növekedést, az, a fentiekkel együttesen, további bezárásokhoz és munkahely elvesztésekhez fog vezetni, és könnyen lehet, hogy néhány év múlva a ma még magyar tulajdonban lévő vállalkozások jelentős része külföldi kézre kerül, és így az itt megtermelt jövedelmek jelentős része is külföldre vándorol.

 

Részletek a szerdai Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.