Tarlós István a Budapest portálon közzétett levélben ismerteti a 2010 októbere óta tett intézkedéseket, egyebek mellett a működési struktúra átalakítását, a korábbi szerződéskötési gyakorlat megszüntetését. Mint fogalmazott: a "sírból" hozták vissza az Alstom metrószerződést, megmentve ezzel 180 milliárdnyi uniós támogatást. A kormányzat segítségével "egy-két alkalommal az azonnali összeomlást sikerült elkerülni, amit köszönünk, de ez kevés" - tette hozzá a főpolgármester.
"Nagyon kevés időnk maradt arra, hogy a BKV teljes összeomlását megakadályozzuk" – írta Tarlós István, megjegyezve, "ma még lehet az a koncepció, hogy hátha az egész ügy eladható és letudható a város, illetve a városvezetés kudarcaként".
A főpolgármester ugyanakkor megfogalmazta, hogy vajon "mit hoz a holnap", álláspontja szerint ugyanis kérdéses, hogy a BKV összeomlásának és a fővárosi tömegközlekedés "megbénulásának politikai hatásai megállnak-e a fővárosi közgyűlés keretei között, vagy Budapest határainál".
Tarlós István 12 pontba szedte össze a BKV legsúlyosabb problémáit. Ezek közé sorolta a járművek magas átlagéletkorát, az adósságállományt, a lejáró hiteleket, az agglomerációs közlekedés finanszírozatlanságát.
Jelezte azt is: a főváros számos kezdeményezése elakadt az Országgyűlésben, vagy már korábbi szakaszban, így a közlekedési adó, a gépjárműadó átalakítása, a dugódíj, az iparűzési adó megosztásának módosítása. Kitért arra is, hogy becslések szerint 7 milliárd forintot lehet megtakarítani a BKV kollektív szerződésének felülvizsgálatával, azonban ez sem elegendő.
A főpolgármester a BKV helyzetének kiegyensúlyozásához – a saját erőfeszítések mellett – "rendkívüli sürgősségű segítséget" kér. Megjegyezte azt is: tudja, hogy az állam is nagyon nehéz helyzetben van, ugyanakkor a segítség nélkül a társaság rövidesen nem lesz képes alapvető feladatát megoldani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.