A választópolgárok 85 százaléka naponta, vagy majdnem minden nap néz tévét. Az ugyanilyen gyakorisággal rádiózók aránya 62, az újságolvasóké 57 százalék. Az internetet a lakosság 40 százaléka használja napi rendszerességgel, ugyanakkor magas azok aránya (42 százalék), akik soha nem kapcsolódnak a világhálóra. Némileg változik a kép, ha azt nézzük, az említett médiatípusokat milyen arányban használják hetente legalább egyszer. A televíziózás ebben a dimenzióban is egyértelmű elsődlegességet élvez (91 százalék), ám az újság (a hetilapok szóba kerülésével) már felzárkózik a második helyre (76 százalék), így megelőzi a rádiót (74 százalék) is.
A heti gyakoriság említésénél tehát zárul az olló a közel azonos befolyással bíró újság-rádió páros és a televízió között, az internet viszont még inkább leszakad „versenytársaitól” (49 százalék). A kutatás nem tett különbséget újság és újság között, vagyis a válaszadó egy pároldalas grátisz lap kézhezvételétől számítva már lapolvasóként szerepelhetett a mintában.
Arányaiban a legfiatalabbak körében sokkal több az aktív internetező (94 százalék), mint az aktív tévénéző (61 százalék), rádióhallgató (49 százalék) vagy újságolvasó (34 százalék). Az aktív televíziózás ezzel szemben leginkább a legidősebbek kedvenc időtöltése. A 60+- os korcsoportban elsöprő mértékű: 93 százalékos a mindennap vagy majdnem minden nap televíziózók aránya.
Leginkább a 30-39 év közöttiek tekinthetők a legkiegyensúlyozottabb, „mindenevő” médiafogyasztóknak; ők mindent és mindenből sokat fogyasztanak. Ennek egyik lehetséges oka, hogy ez a generáció még nem teljesen az internet érában szocializálódott, tagjaihoz közel állnak a tradicionális felületek, ugyanakkor viszonylag fiatalon sajátíthatták el a net használatához elengedhetetlen technológiai alapismereteket, ezért a hagyományos és az új médiát egyaránt szívesen használják.
Ugyanakkor legidősebbek már nem ragaszkodnak annyira a televízióhoz, mint a legfiatalabbak a nethez. A 60 év felettieknek csak 64 százaléka gondolja a tévézést fontosnak és mindössze 22 százalékuk rendkívül fontosnak. Bizonyos értelemben trendfordulót jeleznek azok az adatok, amelyek a 30–49 évesek médiafogyasztása és médiakötödése közötti összefüggést írják le. Látható, hogy ez a korosztály jóval több aktív tévézőt termel ki, mint aktív internetezőt, a 30-49 közöttiek mégis sokkal fontosabbnak gondolják az internetet, mint a tévét. Sőt, a 30-49 év közötti korosztály képviselői – akik bizonyos értelemben hidat képeznek a médiafogyasztók legfiatalabb és legidősebb rétegei között – összességében bármely más felületnél fontosabbnak tartják az internetet, még akkor is, ha kevesebbet használják azt.
Az eredmények visszaigazolják a magasabb iskolázottság és a gyakoribb internethasználat (és szélesebb körű felhasználói tudás) közötti szoros összefüggést. Minél alacsonyabban kvalifikált valaki, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy aktív televíziónéző – a világhálóra ennek éppen a fordítottja igaz. A magasan képzettek ugyanakkor nemcsak a leggyakoribb internetezők, de intenzív újságolvasók és rádióhallgatók is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.