A mérnökcsapat többek között üzemi körülmények közötti hajtáslánc- és járművizsgálatokkal és az Audi modellek tartós tesztjével foglalkozik majd, és a vizsgálatok eredményét a már piacon lévő modellek módosítására is felhasználják. Mindehhez persze különleges képzettség is szükséges, ezért a cég a méréstechnika, numerikus szimuláció vagy motorapplikáció terén tapasztalattal rendelkező szakképzett gépész-és járműmérnököket keres.
Az Audi leányvállalatnál ugyanakkor nem újdonság a fejlesztői tevékenység, hiszen éppen tíz éve hozták létre a motorfejlesztő központot, amely részt vesz az új motorgenerációk fejlesztésében, valamint azok gyártásának optimalizálásában. Emellett a központ 150 mérnöke és munkatársa intenzíven foglalkozik különböző fejlesztési projektekkel, például a súrlódási teljesítmény vizsgálatával, csavarozási és akusztikai elemzésekkel. Az Audi erre a központra az elmúlt tíz év alatt összesen 9 milliárd forintot fordított.
Értesüléseink szerint az év első felében várttal szemben az idén mégsem éri el fennállása legjobb eredményét kétmillió motor kiszállításával az Audi Hungaria (AH). Az első féléves adatok ugyan igen biztatók voltak: június végéig 939 ezer motort, a tavalyi első félévinél 7,1 százalékkal többet szállított ki a gyár. Ha mind az Audi, mind a tulajdonos Volkswagen csoport tervei megvalósulnak, megjavíthatja 2007-es, 1,913 millió darabos saját termelési rekordját a győri vállalat. A cél a jelenlegi 2,1 millió darabos motorgyártó kapacitás bővítése. Győrben ugyanis nem csupán az Audi, hanem a VW konszern többi márkája számára is gyártanak motorokat. Az azonban biztosnak látszik, hogy Győrben elérik a válság előtti 1,9 milliós darabszámot.
Az AH folyamatosan bővíti a létszámot: ebben az évben több mint 900 új munkahelyet létesített, így már 7 ezer embernek ad munkát. Az új alkalmazottak közül mintegy 200 felsőfokú végzettségű munkatárs az épülő járműgyárban fog dolgozni. A legtöbb új alkalmazott a karosszériagyár, a fényezőüzem, a járműszerelde, valamint a minőségbiztosítás területén látja el majd feladatait. A fényezőüzem épülete már tető alatt van, és az év elején megkezdődik a berendezések telepítése.
Az autógyár ugyanis 2013 első negyedévében kezdi meg a sorozatgyártást, de az előszéria gyártásába már jövőre bele kell fognia az új üzemegységnek, és ez sok hónapos próbatermelést jelent. Az első nyolcvan fizikai munkást Győrben vagy a németországi Audi-gyárakban, Ingolstadtban és Neckarsulmban készítik fel. A vállalat 1993-as alapítása óta az Audi összesen 4,255 milliárd euró értékű beruházást hajtott végre Magyarországon az idei első féléves 210 millió eurós öszszeggel együtt. A nagy dobás azonban mindenképpen a 900 millió euróba kerülő új autógyár, amely révén 2100 munkahely létesül Győrben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.