Ezekről számoltak be a Rómában nemrégiben megrendezett könyvkiadói vásár kapcsán. Kihívásokban gazdag évet zárt a szakma, amelynek az e-könyv és a digitális csatornák térnyerése mellett a könyvvásárlás folytatódó lejtmenetével is szembe kell néznie. Érdekesen alakul az új digitális értékesítési csatornák forgalma is: míg 2000-ben a szektor három nagy szereplője (Amazon, Google, Apple) még 0,2 százalékos részt sem hasított ki az eladásokból, addig mostanság már 6 százaléknál járnak.
A legszembetűnőbb változásnak az olasz e-könyvek térhódítása tekinthető: míg 2009-ben csupán 1600 könyv közül válogathattak az érdeklődők, addig 2010-ben már közel 7000, 2011 novemberében pedig már mintegy 19000 található a palettán.
Az internet és a legújabb technológiák nemcsak az olvasási szokásokat változtatták meg, hanem a választás módját is. Egyre kevesebben vannak azok, akik a saját döntésük alapján teszik be a könyvet a kosárba, a többség a világhálón tájékozódik: fórumokon, chateken, közösségi portálokon. S jóllehet a könyveladás terén a hagyományos csatornák (független könyvesboltok, hipermarketek, antikváriumok) vezetnek, az online eladások volumene folyamatosan nő: immáron 23 százalékot hasítanak ki az összforgalomból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.