Az ázsiai országban eladott luxusautók száma az idén 39 százalékkal, 939 ezerre emelkedhet, megelőzve a német piac 914 ezres eladását – közölte Jenny Gu, a sanghaji LMC Automotive elemzője. A kínai eladások ráadásul jövőre 16 százalékkal is emelkedhetnek a várakozások szerint, míg a német piac bővülése ennek töredéke lesz. „A legfelső kategória iránti kereslet Kínában stabilan nő, hiszen ott még mindig relatíve alacsony a penetráció. Ezzel szemben a fejlett piacok nem tudják függetleníteni magukat a recesszió hatásaitól” – magyarázta az elemző.
A kínai piac óriási felvevőképessége különösen jól jön a Volkswagen csoporthoz tartozó Audinak, amely azt tervezi, hogy 2015-re megelőzi a BMW-t. A három nagy német luxusautó-gyártó – az Audi, a BMW és a Mercedes – egyébként kivétel nélkül rekordeladásokat produkált Kínában novemberben: sorrendben 69, 10, illetve 24 százalékkal növelték értékesítésüket a bázishoz képest, miközben Európában 3 százalékkal csökkentek az újautó-eladások. Jól jellemzi a gyártók közötti harcot az is, hogy a kínai üzleteiket szinte folyamatosan nyitva tartják az ünnepek alatt, míg Európában akadnak olyan szalonok, amelyek a karácsonyi időszakban két hétig is zárva lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.