Az Euromonitor International jelentése szerint óriási lehetőségek előtt áll a líbiai turizmus, amely egyébként már az idei konfliktust megelőzően is biztató eredményeket produkált. 2010-ben például 1,245 ezer turistaérkezést regisztráltak a hatalmas területű országban, ezek 80%-a szabadidős célú utazás volt – írja a Turizmus Online.
Bár a Kadhafi-rezsim bukása óta a szabadidős turizmus még nem állt helyre, az üzleti célú utazások fellendülésére utal, hogy több közel-keleti és európai légitársaság – köztük az Etihad Airways, a Qatar Airways, a Lufthansa, az Alitalia, a Turkish Airlines, a Royal Jordanian és a Malév – is újraindította járatait.
Az Euromonitor szerint Líbia legfőbb vonzereje hatalmas területe, sokféle érintetlen természeti adottsága, amelyekre építve lendületesen fejlődhet az öko- és a kalandturizmus. A gazdag görög, főníciai és római örökség is az egyedi vonzerők közé tartozik. Komoly lehetőségek állnak a szállodafejlesztők előtt, előbb-utóbb várható a nagy láncok - InterContinental, Marriott, Mövenpick, Radisson, Sheraton – megjelenése olyan városokban, mint Tripoli vagy Bengázi.
A turistaforgalom fellendítése érdekében a legfontosabb lépés a vízumszabályok könnyítése lenne. Ezen a területen azonban még jócskán van tennivaló. Érdeklődésünkre a budapesti líbiai nagykövetségen ugyanis elmondták, hogy jelenleg nincs mód turistavízum igénylésére, csak szolgálati vízumot adhatnak ki, líbiai meghívólevélre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.