A töretlen ajándékozási kedvnek köszönhetően a bécsi kereskedelem várhatóan 365 millió eurós forgalomnak örvendhet majd, ami 1,5 százalékos növekedés az előző évhez képest. A legnagyobb bevételt a műszaki áruházak tehetik zsebre (60 millió euró), amelyet az élelmiszer- és ruházati üzletek követnek 54 millió illetve 41 millió eurós forgalommal. A második adventi hétvége forgalmára reagálva Bécs egyik legnagyobb bevásárlóközpontjának, a Donauzentrumnak a menedzsere, Christoph Stoll elmondta: „a válság, amiről az újságok cikkeznek, még nincs jelen a fejekben”.
Az átlagosnál is nagyvonalúbbak a 40 és 49 év közöttiek, akik átlagosan 500 euróért vásárolnak ajándékot, a lakosság 11 százaléka pedig még ennél is többet, 800 eurót tervezett be az ünnepekre. 100 eurónál húzza meg a határt a bécsiek 16 százaléka. A megkérdezettek több mint fele (55 százalék) egy jó könyvvel lepi meg szeretteit, ezt a ruházati termékek (42 százalék), az ajándékutalványok (41 százalék) és a játékok (37 százalék) követik. Belépőt különböző kulturális rendezvényekre az ajándékozók 34 százaléka ad, 22 százalék pedig maga készíti a meglepetést.
Szintén növekvő népszerűségnek örvendenek a bécsiek körében az adventi vásárok: az osztrák főváros lakóinak 85 százaléka tervezi, hogy eltölt egy kis időt a 17 karácsonyi vásár valamelyikén. Ők átlagosan 20 eurót hagynak egy alkalommal az árusok zsebében, ráadásul nem egyszer, hanem legalább háromszor látogatnak el egy-egy vásárra, 79 millió eurós forgalmat generálva. Az Ausztriából és külföldről összesen 7,8 millió látogatót vonzó adventi vásárok így várhatóan mintegy 155 millió eurós forgalommal járulnak majd hozzá az osztrák főváros gazdaságához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.