BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Térdre kényszerítette az Apple-t Kína

Vagy új nevet ad iPad-jének az Apple Kínában, vagy megveszi a márkanevet attól a hongkongi cégtől, amely 2001-ben jegyezte be itt, sokkal korábban, mint hogy az amerikai vállalat kihozta volna táblagépét - derül ki a sencseni (Shenzhen) bíróság ítéletét követő szerdai sajtóbeszámolókból.

A hongkongi székhelyű Proview International Holdings két leányvállalattal rendelkezik, az egyik Tajpejben (Taipei) működik, a másik a dél-kínai Sencsenben, Proview Technology (Shenzhen) néven. A vállalat már 2000 és 2004 között több környékbeli országban, de még Mexikóban is bejegyeztette az iPad márkanevet, aminek használatát a tajvani leányvállalat 2006-ban közel 55 ezer dollárért végül eladta az Apple-nek.

Ezzel párhuzamosan a sencseniek fenntartották a jogukat a névhasználatra a szárazföldi Kína területén, s emiatt az Apple és Proview Shenzhen között már a kezdetektől jogi vita folyt, folyik. A bíróság az Apple által indított perben most kimondta, a névhasználat joga a kínai céget illeti meg.

A jelenleg csődközeli állapotban lévő egykor lapos kijelzőket gyártó vállalaton a bankok is szeretnék behajtani kinnlevőségüket, s ezért egy konzultáns vállalkozást bíztak meg, amely érdekeiket is képviselve volt jelen a bírósági tárgyaláson.

Li Szu (Li Su) e vállalat elnöke a bírósági végzését követően újságíróknak úgy nyilatkozott, hogy a Proview Shenzhen 10 milliárd jüan, vagyis közel 352 milliárd forint kártérítést fog követelni az Apple-től szerzői jogok megsértése miatt. A cég szerint a tavaly szeptember óta elkövetett jogsértés egyértelmű, s "minél több terméket értékesítenek, (az Apple) annál nagyobb kártérítésre lesz kötelezhető".

Az Apple egyelőre nem kommentálta az új helyzetet, de megfigyelők egy része úgy véli, a felek megegyeznek, míg mások elképzelhetőnek tartják, hogy az amerikai informatikai óriás más néven lesz kénytelen értékesíteni táblagépeit Kínában.

Az Apple China meghatározóan iPhone- és iPad-eladásokból származó harmadik negyedéves bevétele az idén elérte 3,8 milliárd dollárt, vagyis megközelítően a 853 milliárd forintot, ami hatszorosa az egy évvel korábbi azonos időszakinak.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.