BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A négycsillagos szállodák nyertek a legtöbbet

Több mint 9 millió éjszakát töltöttek el a külföldi vendégek tavaly november végéig a kereskedelmi szálláshelyeken, 2 százalékkal többet, mint a megelőző év hasonló időszakában.

A négycsillagos szállodák számottevő forgalomnövekedést könyveltek el, az ötcsillagosokban nem volt változás, ám az egy-három csillagos hotelekben kevesebb időt töltöttek a külföldiek, mint egy évvel korábban.
Ellentétes irányú volt a mozgás a belföldi vendégeket érintően: a kereskedelmi szálláshelyeken közel ugyanannyi éjszakát töltöttek el, mint a külföldiek, ám itt 5 százalékos visszaesést regisztrált a KSH. A vendégek száma is csökkent valamelyest. A legnagyobb veszteséget a panziók szenvedték el, forgalmuk negyedével szűkült.

A tizenegy hónap során a szállodák szobakihasználtsága átlagosan 47,3 százalékos volt, ezen belül az ötcsillagos szállodák működtek a legmagasabb, 65 százalékos aránnyal; a négycsillagosok 54 százalékos foglaltságot értek el. A gyógyszállodák szobáinak igénybevétele is átlagon felüli, 55 százalék volt.

A szálláshelyek összesen 227 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ezen belül a szállásdíjakból 126 milliárd forint származott. A szállodai átlagárak fél, a bruttó RevPAR-mutató (az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel) 4 százalékkal nőtt november végéig. Budapesten a három-öt csillagos kategóriákban a szobák átlagára novemberben 9500 és 31000, az egy kiadható szobára jutó árbevétel 3300 és
19 400 forint között alakult.

A gazdasági környezet változására különbözőképpen reagáltak az ágazat cégei: a szállodák, panziók, kempingek egy részét bezárták, másoknál viszont bővítették a kínálatot. Összességében 2011. november 30-án a kereskedelmi szálláshelyek száma 2046 volt, ezen belül 827 szálloda 49 ezer szobával, 802 panzió 9 ezer szobával működött.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.