A BMW csoport az elmúlt évben a hozzá tartozó Mini és Rolls-Royce márkákkal együtt a tervezett 1,6 milliónál 70 ezerrel több autót adott el. Ez a mennyiség 14,2 százalékkal haladja meg a 2010-es értékesítési szintet – jelentette be Ian Robertson értékesítési igazgató. A BMW eladásai 13 százalékkal 1,38 millióra, a Minié 22 százalékkal 282 ezerre emelkedtek, míg a Rolls-Royce eladások 30 százalékkal 3538-ra bővültek. A BMW csoport tavaly a legnagyobb növekedést Ázsiában érte el, ahol 31 százalékkal több, 373 613 autót adott el. Legnagyobb piacán, Európában a csoportszintű értékesítés 8,5 százalékkal 857 792-re nőtt.
A müncheni konszern különösen büszke a Rolls-Royce eredményeire, hiszen a 107 éves luxusmárka tavaly megdöntötte az 1978-ban elért 3347 darabos rekordját. Nem is csoda, hogy februárban megkezdik a Goodwoodban lévő gyár termelőkapacitás bővítését, ami több mint ezer új alkalmazott felvételével jár együtt.
Miután az ázsiai-csendes óceáni térségben tavaly 47 százalékkal nőtt a forgalom, már nem az Egyesült Államok a márka legnagyobb vásárlója, sőt, ott az elmúlt évben közel 30 százalékkal esett a forgalom. A cég összesítése szerint a legtöbb Rolls-Royce Kínában kelt el, majd az USA, Nagy Britannia, az Egyesült Arab Emirátusok és Szaúd-Arábia következett. Csupán a Közel-Keleten 23 százalékkal nőtt az értékesítési szint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.