Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma decemberben 0,7 százalékkal 5.478-ra emelkedett, 2011 egészében 9,1 százalékkal 62.917-re bővült.
A PricewaterhouseCoopers előrejelzése szerint az európai autóeladások 2012-ben 4 százalékkal csökkennek, és ez lesz a piacszűkülés ötödik éve a 2007-es 16 milliós darabszámcsúcs után. Az előzetes adatok szerint tavaly mintegy 13,5 millió személyautó talált gazdára földrészünkön – írja a Világgazdaság.
Ez igen rossz hír a nagyrészt kis- és közepes vállalkozásokból álló magyar járműalkatrészgyártó szakma számára. Ipari exportunk jelentős része az autóiparnak köszönhető. A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége adatai szerint az ágazat 2010-ben elért 2880 milliárd forintos árbevételének 92 százaléka származott a főként az Európai Unióba irányuló kivitelből.
Másrészt a német világcégek tulajdonában lévő magyarországi Opel, Audi és Mercedes gyárak alkalmazottainak állása biztosnak látszik, hiszen az Opel eladásai viszonylag stabilak, a Volkswagen konszern márkái a DEAT kivételével fejlődnek, így a csoport fő motorellátója, a győri Audi is folytathatja létszámbővítését, a kecskeméti Mercedes-gyár pedig olyan modellt gyárthat, amelynek biztos piaci pozíciója van.
Csupán a mi Suzukink nem talál magára: a 30 EU és EFTA országban – az Esztergomban nem készülő terepjárókkal együtt –novemberben eladott 14 267 kocsi 7,3 százalékkal marad el a 2010-es novemberi forgalomtól, a 11 havi 164 109 darabos eladási szint pedig 9,1 százalékkal kevesebb a bázisnál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.