BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Litkai Gergely: nem automatikus a siker

A Comedy Central főszerkesztője szerint a csatorna azért élte túl a többi humortévét, mert többet invesztált bele a tulajdonos, a Viacom, és saját tartalmat adott, nem átcsomagolt régit. A humorista korábbi pályatársairól és a Mikroszkóp-színpados tervekről is mesélt.

– Hogyan kezdte 2012-t a Comedy Central?
– Január elején és 2011-ben is nyolcadik-kilencedikek vagyunk, azaz a kábeltévék közt nagyjából a hatodik a Comedy, ami jónak mondható. Kereskedelmi célcsoportban, 18-49-ben mérjük magunkat, ebben értékesítenek minket. A lefedettség indulás óta nem nagyon változott, januárban kicsit növekedett, 1,5 millió háztartás közt vagyunk. Noha Viacom-csatornák voltak a Diginél korábban, a nagy szolgáltatók közül egyedül velük nem tudunk megegyezni, immár két éve. Nem is nagyon értem, mert a száz kábeltévé közül a miénk a hatodik, a nézők pedig nem kényszerből választják, hanem szeretik.

– Kelet-Európában mi a csatorna stratégiája?
– Lengyelországban már van, Oroszországban április 1. a céldátum, miközben tervezünk csatornát indítani a környéken is. Mondhatjuk, hogy itt mi vagyunk az úttörők, de közben a lengyel piac sokkal nagyobb, mint a miénk - és az oroszról már ne is beszéljünk.

– A Comedy Central ma is áll, miközben olyan humortévék buktak itthon, mint a Poén. Mi ennek az oka?
– Amikor létrehozták itthon ezt a csatornát, arra gondoltak, hogy ha egy tévére sokat költenek, akkor az sokat is hoz. Gondolok itt az akvizíciókra, a bevezető kampányra , és tegyük hozzá, most is vannak marketingkampányaink. Teljesen más irányba mentünk, mint a rivális humortévék, mert nem az volt a célunk, hogy meglévő film- és sorozatcsomagokat újrahasznosítsunk, átcsomagoljunk, hanem az, hogy úttörő dolgokat vásároljunk. Mivel több országban vagyunk jelen, komolyabb szerződéseket tudtunk kötni, kihasználva, hogy a Viacomot, amely a negyedik legnagyobb médiacég a világon, komolyan veszik a szolgáltatók.

– Jön az És Ubul című, hazai animációs sorozat a Comedyre. Mennyibe került?
– A partner direkt kérte, hogy ne áruljuk el, mert annyira nyomott áron vállalták el. Nekünk viszont azért kellett, hogy valami sajáttal rukkoljunk elő, majd legyen miből tovább lépni. Tíz rész készült egyelőre: ezek egy-egypercesek, de az animáció köztudottan drága műfaj. Most épp az a célunk, hogy a Comedy-hálózat gyártson műsorokat, összefogva: ezek pont olyanok lennének, amilyeneket mi szeretnénk. Itt gyártottak már sorozatot, de inkább a kedvezmények, a társasági adó motiválták őket, semmint a mi jelenlétünk. Van ugyanakkor közös produkciónk az MTVA-val, ez a Van képünk hozzá, ebbe beszállt az MTVA és a Comedy Central, koprodukcióban megy a Poén Pénteken belül. Ez most jól megy az MTV-n, utánuk pedig mi adjuk.

Az interjú teljes terjedelemben a mai Világgazdaságban olvasható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.