Az előző hónapokhoz hasonlóan 2011 decemberében a rádiók által elért közönség aránya 73 százalékot tett ki, azaz egy átlagos napon a 15 év feletti hazai lakosság körében 6206000 fő hallgatta minimum 15 percig valamely rádió adását. Ebben a hónapban egy adott napon a rádiózással eltöltött idő átlagosan 4 óra 10 perc volt – tudatta közleményben az Ipsos.
A napi hallgatottsági görbe alapján hétköznap reggel 7–9 óra és délután 5–6 óra között volt a korábbinál jelentősebb mértékű a rádióhallgatás.
A késő délutáni időszakban a korábbi hónapokhoz képest sokkal többen hallgattak rádiót, a 15 évnél idősebb korosztály 18,5 százaléka. Ha az egy évvel ezelőtti azonos időszakot tekintjük, azt tapasztaljuk, hogy a hétköznapi hallgatottság ugrott meg jelentősen a 2011-es évben (+3,5 százalék).
Miközben a Class FM diadalmas sajtóközleményekkel bombázza a médiumokat (miszerint a Morning Show decemberben agyonverte a Bumerángot), új országos hallgatottsági kutatás kidolgozását és abban a hazai rádiózás összefogását sürgette január 22-én a Neo FM vezérigazgatója, aki szerint a mostani kutatás olyan bizonytalanságokat rejt magában, amelyek komoly kockázatokat hordoznak a teljes rádiós piac számára. Földes Ádám szerint a most alkalmazott módszer instabil. „Azt a kutatást végző szakemberek is elismerik, hogy a célcsoportszűkítésekkel és a havi adatközléssel nagyon lecsökkenhet az eredmények megbízhatósága, és túl nagy az ingadozás hónapról hónapra.”
Erre reagált a rádiós mérést 1998 óta végző Ipsos–GfK páros, amely állítása szerint hosszú évek óta javasolja ezt a megoldást a nyugati piacok (konkrétan a brit) gyakorlata alapján. A cégek szerint az adatingadozást vagy az adatok itt említett összevonásával, vagy nagyobb minta alkalmazásával lehet csökkenteni: ez utóbbi azonban jelenleg meghaladja a piac finanszírozóképességét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.