A napokon belüli eredményhirdetésre utal az is, hogy értesüléseink szerint a konzorcium három vállalata a hét közepén egyeztet a közös kommunikációról, márpedig a cégek korábbi megállapodása szerint a végső döntésig nem nyilatkoznak a tervekről.
Más kérdés, hogy ágazati szakértők szerint az ígértnél korábbi eredményhirdetés ellenére sem valószínű, hogy a negyedik mobilszolgáltató az esztendő első felében elrajtolhat, így az idén áttörés sem várható a csoporttól.
Ebből a szempontból egyébként a legutóbb piacra lépő Vodafone Magyarország példája lehet irányadó, amely a 1999 tavaszán megszerzett licencekkel legkorábban az év végén indulhatott el.
Éppen ezért könnyen elképzelhető, hogy nem az állami konzorcium lesz az első piacra lépő az idén, a Posta-MVM-MFB trió mellett ugyanis három virtuális – tehát saját hálózati infrastruktúrával nem rendelkező – szolgáltató (MVNO) is betörne a mobilszektorba. Közülük legkorábban a Tesco érkezhet, amely már tavaly bejelentette ebbéli szándékát. A kiskereskedelmi láncnál lapunk kérdésére most elmondták: a Tesco Mobile a tervek szerint a csoport üzleti évének első negyedében, tehát a március és május közötti három hónapban kezdheti meg a szolgáltatást. A társaság a cégben 50 százalékos részesedéssel rendelkező Vodafone hálózatát használja majd, és stratégiája szerint igen alacsony árakkal s egyszerű szolgáltatással próbál majd ügyfeleket szerezni, amiben a Tesco egymilliós törzsvásárlói körére támaszkodna.
A Tesco mellett szinte biztosan megjelenik 2012-ben a mobilpiacon a Business Telecom (BTel) is. A vállalatnál korábban felmerült, hogy a 900 megahertzes frekvenciasávra kiírt árverésen is részt vesznek, végül azonban a cég ettől stratégiai okokból elállt. Takács Krisztián, a társaság vezérigazgatója ugyanakkor kiemelte: a BTel továbbra sem mondott le mobilpiaci terveiről, s MVNO-ként mindenképpen megkezdik a szolgáltatást az idén. A távközlési cég már tavaly év végén tárgyalt a potenciális partnerekkel, s bár megállapodás egyelőre született arról, hogy mely szolgáltató infrastruktúráját használják majd, nem lenne meglepő, ha a Tescóhoz hasonlóan a BTel is a Vodafone mellett döntene, hiszen a két társaság között már eddig is volt kapcsolat: a Business Telecom másfél éve saját márkanév alatt forgalmazza Vodafone mobilinternet-szolgáltatását.
A két lényegében biztos piacra lépő mellett a múlt héten egy újabb lehetséges virtuális szolgáltató is képbe került. Piaci pletykák szerint ugyanis a Lidl szintén megjelenne a szektorban. Bár a vállalatnál egyelőre nem erősítették meg a híresztelést, a lépés ugyanakkor nem lenne meglepő, a Tesco ugyanis új frontvonalat nyitott szolgáltatási portfóliójának bővítésével.
A kínálati oldal felbolydulása azért is lehet meglepő, mert a piac korántsem szárnyal. A hangforgalom például évek óta csökkenő tendenciát mutat, s bár 2011 utolsó két hónapjában az NMHH adatai szerint emelkedett az előfizetések száma, ezt megelőzően az esztendő minden hónapjában visszaesést mértek, 2011 végén alig 11,7 millió előfizetést tartottak nyilván hazánkban, majd 322 ezerrel kevesebbet, mint 2010 hasonló időszakában.
Ennek fényében nem meglepő, hogy a már most is aktív három szolgáltató a mobiladatpiactól várja a forgalom növekedését, s ennek megfelelően erre is helyezik a hangsúlyt. A hazai mobilinternet-előfizetések száma már tavaly is kétharmadával emelkedett, a piaci szereplők szerint azonban a tendencia az idén az okos-telefonok és a táblagépek további terjedésével folytatódhat. A terület bővülésének maximális kiaknázása érdekében persze mindhárom szolgáltató gőzerővel fejleszti hálózatát, hogy minél szélesebb kör számára tegye elérhetővé a mobilszélessávot.
a posta súlya nőtt a csoportban (45 százalék), miközben az MVM-é csökkent (10 százalék). A módosítást a konzorcium tagjainál lapunknak nem erősítették meg.
a posta súlya nőtt a csoportban (45 százalék), miközben az MVM-é csökkent (10 százalék). A módosítást a konzorcium tagjainál lapunknak nem erősítették meg. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.