Az előzetes adatok azt mutatják, hogy a teljes tranzakciós volumen meghaladja a 28 milliárd eurót, amely jelentős növekedés a 2009-es 12,3 milliárdos illetve a 2010-es 20,7 milliárdos értékhez képest.
Földrajzilag az aktivitás nagy része továbbra is az Egyesült Királyságra és Németországra fókuszál. Az Egyesült Királyság vezeti a ranglistát, annak ellenére, hogy Németország erős második féléves teljesítményt mutatott. Az első negyedévében a Capital Shopping Centres megvásárolta a Trafford Centre-t Manchesterben több mint 1,8 milliárd euróért az év legnagyobb értékű tranzakciójának keretében. Münchenben a negyedik negyedévben a TIAA-CREF (az amerikai tanárok nyugdíjpénztára) által 400 millió euróért megvásárolt Perlacher Einkaufs Passagen bevásárlóközpont lendítette fel leginkább az eredményt.
Franciaország és Svédország ugyancsak erős utolsó negyedévet tudhat magáénak. Franciaországban a La Française AM – a Crédit Mutuel Nord többségi tulajdonában lévő befektetési alap – megvásárolta a Carrefour ingatlanok portfólióját 365 millió euróért. Svédországban a negyedik negyedévben az AMF nyugdíjalap ingatlan leányvállalata egy három bevásárlóközpontot tartalmazó portfóliót szerzett meg Stockholmban.
Jeremy Eddy, az európai kiskereskedelmi befektetések vezetője szerint tavaly a teljes tranzakciós volumen mintegy 75 százaléka mindössze öt országban történt. Ez a polarizáció nem pusztán földrajzi, hiszen főként az elsődleges ingatlanokra koncentrált – tette hozzá a szakember.
Az idei éről szólva a vezető megjegyezte, hogy hasonló trendet várnak, bár beazonosíthatók új piacok, és támogatják a sajátos jellemzőkkel rendelkező mikro lokációk iránti keresletet is, különösen a fenntartható és megfizethető bérleti díjak irányában, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül. Ez a megközelítés segít a befektetőknek a főbb piacok szűk körén kívüli lehetőségek felismerésében – melyekre jelenleg a döntő többség koncentrál –, amelyek végül nagyobb megtérülést jelentenek majd hosszabb távon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.