A szövetség megerősítette, hogy mindenki, aki bankkártyával vásárolt Malév-repülőjegyet, visszakapja a jegy teljes árát az érintett piac szereplőkkel folytatott tárgyalások eredményeként.
A múlt héten kedden a szövetség még azt közölte: azon utasok esetében, akik későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkeznek, a visszatérítési folyamatot a bankok még nem tudják elindítani, mert a Malév jogi helyzete és kártérítési folyamata részleteiben nem tisztázott.
A mostani közleményben a szövetség gyakorlati tanácsokat is ad: a kártyakibocsátó bankkal kell felvenni a kapcsolatot, és érdemes előzetesen tájékozódni az ügyfélszolgálatokon a szükséges dokumentumokról.
Alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és általában a helyszínen reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség. Tanácsos, hogy az utazással kapcsolatban minden dokumentum rendelkezésre álljon. Mindezek alapján lehet kezdeményezni a bankkártyás panaszeljárást.
A többszereplős nemzetközi folyamat az ügyfelektől minél pontosabb dokumentációt és türelmet kíván, ugyanakkor a bankoknak igen jelentős adminisztrációs feladatot jelent - hívja fel a figyelmet a Magyar Bankszövetség.
A közleményben megjegyzik: az átfutási idő esetenként eltérő lehet. A visszatérítés a nemzetközi bankkártyás szabályoknak megfelelően történik, várhatóan három hónapon belül.
Az ügyfeleknek a visszaigénylési folyamattal kapcsolatban költségtérítést nem kell fizetniük, az adminisztrációs költségeket a bankok viselik.
A Malév február 3-án szüntette be járatainak üzemeltetését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.