BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bikinis lányokkal csábított Malév-utasok

A Ryanair légitársaság szerint a Wizz Air valódi többségi tulajdonosai EU-n kívüli állampolgárok, ezért eljárást kezdeményezett ellene. A Wizz Air szerint nem igaz, amit a Ryanair állít.

sen hagyott piac megszerzéséért folytatott harc a fapados légitársaságok között. Eddig leginkább csak árverseny volt a nemzeti légitársaság által cserben hagyott mintegy kétmillió utas kegyeiért, de az ír Ryanair tegnap megemelte a tétet, és feljelentette fő riválisát, a Wizz Airt. „Jó okunk van feltételezni, hogy a Wizz Air nem tesz eleget egyes, a tulajdonviszonyokat érintő európai uniós előírásnak, miszerint az EU-ban működő légitársaságnak többségében európai tulajdonban kell lennie, ezért hivatalos panasszal élünk az Európai Bizottságnál” – jelentette be Michael Cawley, az ír fapados légicég vezérigazgató-helyettese Budapesten. A szabályozás úgy szól: az unión belül működő légitársaság tulajdoni struktúrájában legfeljebb 49 százalék lehet EU-n kívüli. Ez azonban Cawley szerint a Wizz Air esetében nem teljesül. A Ryanair hosszas nyomozás után hétfőn bukkant olyan információkra, amelyek alapján tegnap egy prezentáción bemutathatta: a WizzAir Holding Plc. többszörös máltai tulajdoni piramisának tetején álló Stuart P Blackburn csak stróman, aki EU-n kívüli tulajdonosok érdekeit képviseli.

Michael Cawley többszöri újságírói kérdésre sem árult el több nevet. A felvázolt piramis tanúsága szerint a titokzatos Stuart P Blackburn 100 százalékban tulajdonolja a máltai bejegyzésű Osiris Holdingot, amelynek ugyancsak 100 százalékos birtokában van az Osiris Trust, amelyé a DCII Malta nevű társaság. Ez utóbbi cég a Wizz Air Holding 58 százalékos tulajdonosa, amely teljes egészében kezében tartja a Wizz Air Bulgariát, a Wizz Air Hungary Kft.-t és a Wizz Air Ukrajnát. Cawley szerint amennyiben a feltételezéseik beigazolódnak, a Wizz Air nem léphetne piacra úgy, ahogy azt most teszi. „Bizonyítékaink vannak, amelyeket kétlek, hogy a konkurensünk cáfolni tudna. A Wizz Air nem magyar és nem is európai” – hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes. A cáfolatra azonban csak néhány órát kellett várni. „A Ryanair állítása a Wizz Air tulajdonosi struktúrájával kapcsolatosan – számos egyéb állításához hasonlóan – nem felel meg a valóságnak. Egy korábbi ryanaires bejelentés nyomán 2010-ben az Európai Bizottság az EU-törvényeknek megfelelőnek találta és elfogadta a Wizz Air tulajdonosi struktúráját. A tulajdonosi struktúra azóta sem változott. A társaság részvényeinek 96 százalékát EU-s állampolgárok birtokolják” – közölte lapunkkal a Wizz Air. Hozzátették: a rágalmazások helyett továbbra is inkább arra fókuszálnak, amihez a legjobban értenek, vagyis eljuttatni utasaikat a célállomásra megfizethető áron. Ez most azt jelenti, hogy azok az utasok, akik a február 3. és március 24. közötti időszakra érvényes Malév-jeggyel rendelkeznek, mindössze 9900 forintos egységáron vásárolhatnak repülőjegyet (egy útra).

Tisztán látszik, a Ryanair a teljes fegyverarzenálját felsorakoztatta azért, hogy megszerezze a kelet-közép-európai piacot. A Malév február 3-i leállásához időzített nagyszabású marketinghadjáratának már látszanak is az első jelei, ugyanis másfél hét alatt 45000 foglalás futott be hozzájuk a 32 új útvonalra. Semmit nem bízva a véletlenre, a pénteki bázisnyitást követő első hónapban egymillió eurót tervez elkölteni a magyar piacon reklámra és promócióra. Ebből félmilliót kedvezményes árú repülőjegyek meghirdetésére, 250 ezret a nyomtatott, 200 ezret a televíziós és rádiós, 50 ezret pedig az internetes hirdetésekre áldoz a Ryanair. „Utolsó perces megoldásnak” nevezett akciójukkal Valentin-nap alkalmából ezer ingyenjegyet osztottak szét egy budapesti bevásárlóközpontban azoknak, akik viseltek „valami kéket”. Pénteken az első járat indításakor pedig bikinis Ryanair-lányokat hoznak a reptérre. „A Ryanair alacsony árai folyamatosan legalább 50 százalékkal olcsóbbak lesznek a Wizz Air árainál” – hangsúlyozta Michael Cawley.

Budai Gyula: Oszkó Péter esetében felmerül az összeférhetetlenség

Budai Gyula szerint Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a Malév visszaállamosításakor olyan bennfentes információkhoz jutott, amelyeket később igazgatósági tagként „hasznosítani tudott” a Wizz Airben. „Egyértelműen felmerül az összeférhetetlenség kérdése” – jelentette ki az elszámoltatási kormánybiztos. Budai Gyula egy paritásos alapon működő parlamenti vizsgálóbizottság létrehozását is kezdeményezte a Malév és a Budapest Airport privatizációja ügyében. „Amikor az igazgatósági tagságot elfogadtam, álmomban nem gondoltam volna, hogy a jelenlegi kormány képtelen lesz rendezni a Malév helyzetét” – írta nemrég blogjában Oszkó Péter.


EU-n kívüli állampolgárok, ezért eljárást kezdeményezett ellene. A Wizz Air szerint nem igaz, amit a Ryanair állít.

Vég Márton Budai Gyula: Oszkó Péter esetében felmerül az összeférhetetlenség Budai Gyula szerint Oszkó Péter volt pénzügyminiszter a Malév visszaállamosításakor olyan bennfentes információkhoz jutott, amelyeket később igazgatósági tagként „hasznosítani tudott” a Wizz Airben. „Egyértelműen felmerül az összeférhetetlenség kérdése” – jelentette ki az elszámoltatási kormánybiztos. Budai Gyula egy paritásos alapon működő parlamenti vizsgálóbizottság létrehozását is kezdeményezte a Malév és a Budapest Airport privatizációja ügyében. „Amikor az igazgatósági tagságot elfogadtam, álmomban nem gondoltam volna, hogy a jelenlegi kormány képtelen lesz rendezni a Malév helyzetét” – írta nemrég blogjában Oszkó Péter. Michael Cawley, a Ryanair vezérigazgató-helyettese-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.