Pedig a több hónapos kárelhárítás és az alkatrészbeszerzések átstrukturálása révén az utolsó három hónapban már 10 százalékot meghaladó volt a termelésnövekedés. Éppen ideje volt a gyártás fellendülésének, hiszen a cunami előtt a világválság miatt csökkent a szigetország gyárainak termelése. A legfrissebb adatok szerint decemberben már 13,4 százalékkal haladta meg a legyártott 848 ezer személy- és teherautó a 2010. decemberi mennyiséget.
A katasztrófasorozat persze nem csupán a járműgyárak és beszállítóik életét nehezítette meg, érthető, hogy a vásárlói kedv is alaposan megcsappant. A japánok 16,3 százalékkal kevesebb, alig több mint 3,5 millió japánban gyártott személykocsit vettek a múlt év során. Mert vásároltak importált, külföldön készült japán autót is, mégpedig 50 000 Nissant, 15 4000 Toyotát, 3000 Suzukit és 945 Hondát. Összesen csaknem 70 ezret a 205 ezer importált kocsi közül.
A legnagyobb mennyiségben behozott külföldi márka a Volkswagen (50 635), a BMW (34 195), a Mercedes (33 212) és az Audi (21 166) volt. Két szám ugyanakkor különösen érdekes a listán. Mert az érthető, hogy a japán gazdagok 386 Ferrarit vettek. De az végképp érthetetlen, hogy az alapvetően nyersanyagszegény és ezért zsigerből takarékos, a miniatürizálásban nem véletlenül élenjáró Japánban a „világ legbutább személyautója Hummerből is elkelt 293 darab.
De nézzük a kivitelt is. A közúti járműexport 8 százalékkal, 4,464 millióra csökkent, ebből 3,93 millió volt a szintén 8 százalékkal kevesebb személyautó. Érdekes módon ugyanakkor az iparág exportbevétele egy százalékkal nőtt, 142,127 millió dollárra, ebből 40,24 millió volt az alkatrészkivitel értéke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.