A havazás ellenére péntek reggel a Malév által üresen hagyott 2-es terminálról felszállt az ír fapados légitársaság első járata Barcelonába, majd a második Londonba. A tervek szerint március közepétől 4, majd március 26-tól 5 repülőgép állomásozik majd Budapesten. Ez 350 millió dollár beruházást jelent.
A márciusi két új Beoing 737-es a Seattle-i gyárból érkezik. A január végén közölt kétmillió utassal szemben a Ryanair 2,4 millióval számol az első évben. Jelenleg mintegy 45 ezer foglalásuk van. A bázisra 250 embert vesznek fel, az útitervben 32 új útvonal szerepel. Az új bázis közvetve viszont 2400 munkahelyet teremt. Ugyanakkor tudni kell: a fapados légitársaságok alapvetően nem a magyarországi bázisukra keresnek embereket, hanem a külföldire. A Ryanair csak reklámra és promócióra 1 millió eurót költ. A járatoktól 75-80 százalékos kihasználtságot remélnek, mivel áraik már 10 Eurótól elérhetőek lesznek.
„Kapcsolatunk a repülőterekkel olyan, mint egy férfi-nő kapcsolat: összejönnek, szakítanak, kibékülnek, megint szakítanak, majd végül mindkét fél beadja a derekát és frigyre lépnek” – beszélt a repterekhez való viszonyáról a Ryanair vezére, aki szerint 2010-ben is egy kisebb vita miatt vonult ki az ír fuvarozó Magyarországról. És bár Michael O’Leary még mindig drágának tartja a Budapest Airport díjait, de nem zárkózik el attól, hogy egy díjcsökkentést további útvonalnyitásokkal honoráljon. A pénteken felszállt járatokról korábban a reptér azt kommunikálta, hogy fogyasztóvédelmi szempontból aggályos rájuk jegyeket árulni, mert nem biztos, hogy indulnak, a reptérrel a Ryanair nem kötött szerződést. „A veszteséges Wizz Air nem fog tudni versenyre kelni a Ryanairrel sem árakban, sem költségekben, sem pedig pontosságban” – mondta Michael O''Leary. Tudni kell: alig a nemzeti légitársaság leállása után a Budapestről kiinduló korábbi Malév-járatok kapacitásának több, mint 60 százalékára érkezett már új légitársasági igény, illetve ajánlat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.