Az Index birtokába került jelentés szerint a BKV autóbuszflottája jelenleg 1365 buszból áll. Ahhoz, hogy a közszolgáltatási szerződésben foglalt feladatait a BKV el tudja látni, naponta 1273 db buszt kell üzembe helyeznie, azonban a járműparkból 500 túlfutásos járművet műszaki okok miatt szinte azonnal ki kell vonni a használatból.
A dokumentum a hosszútávú fenntarthatóság és a gördülékeny üzemeltetés érdekében 1500 darabos flottát javasol. Idézi a Magyar Buszgyártók Szövetségének álláspontját, ami szerint a BKV állományában lévő buszok közül az Ikarus 412, 413, 435-ös típusú buszokon érdemes korszerűsítő munkálatokat végezni, ezzel az élettartamuk gazdaságosan megnövelhető.
Az NGM négy hazai gyártót tart érdemesnek említésre a BKV buszbezerzésével kapcsolatban, a győri Kravtex-et, a kaposvári Nabi-t, a Rábát és a debreceni Inter Tan-kert.
A jelentés a Kravtex esetében kiemeli, hogy a Volán társaságok 1999 óta beszerzett új autóbuszaiból 900-at a cégcsoport gyártott és szállított. A Credo buszok az üzemeltetési tapasztalatok alapján megbízhatóak és a legalacsonyabb üzemeltetési költségűek a Volán vállalatok autóbusz-állományában.
A Rába számára konkrét fejlesztési tervet vázol fel a minisztérium. A koncepció szerint a RÁBA állami tőke bevonásával képessé válhat arra, hogy első lépcsőben a magyarországi közlekedési vállalatok járműbeszerzéseire kiírt tenderekre eredményesen pályázzon, majd e referenciával a külföldi piacokon is megjelenjen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.