Az első ilyen hibát egy tavaly nyári rutinkarbantartás során fedezték fel a munkát végző német Siemens szakemberei, azóta már 56 esetnél tartanak – számolt be az aktualne.cz cseh hírportál. Az érintett, M1 típusú metrókocsik gyártásában való részvételre a Bombardier egy konzorcium tagjaként kapott megbízást. Az első 8 kocsi forgóvázai az azóta megszűnt amadorai (Portugália) gyárban készültek, ezeknél a termékeknél nem találkoztak hibával a karbantartók.
„A leszállított forgóvázakat speciális működési környezetre terveztük, de úgy tűnik, sem azok használata, sem a karbantartása nem ugyanezen feltételek szerint történt” – válaszolt az aktualne.cz kérdésére Immo Von Fallois, a Bombardier szóvivője. Arra a kérdésre viszont nem felelt, hogy a gyártás előtt megvizsgálták-e, milyen környezetben fogják használni a mátranováki forgóvázakat, és arra sem, melyek azok a speciális üzemeltetési feltételek, amelyek mellett nem repedtek volna meg a termékek.
További probléma, hogy, úgy tűnik, hiába szeretne kártérítést kapni a DPP prágai közlekedési vállalat. A kocsik kétéves garanciája ugyanis lejárt, karbantartási szerződésük pedig nincs a Bombardier-vel. A társaság forgóvázanként 5500 euróért végezné el az újrahegesztést, ami a közlekedési társaságnak 3 millió eurójába kerülne. Csakhogy a DPP már egy másik céggel, az ESAB Vamberkkel végeztetné a munkát – az előbbi összeg feléért –, ráadásul a karbantartók szerint annak is fennáll az esélye, hogy további forgóvázak is megrepednek. Szélső esetben 265 metrókocsival keletkezhetnek problémák, ennyihez szállított ugyanis forgóvázat a magyarországi gyár. Ez már körülbelül 30 millió eurós javítási költséget jelentene a prágai közlekedési vállalatnak.
Prágai metrókocsik
A prágai közlekedési vállalat 1997–2011 között szerezte be az M1-es metrókocsikat. Az első, 110 kocsiból álló 22 szerelvényt 2003-ig átvette. Ezeket a cseh CKD vezette konzorcium gyártotta, a munkában részt vett a Siemens és a Bombardier is. További 155 kocsit a Siemens szállított, a Bombardier által gyártott forgóvázakkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.