A járművezetők kötelező pihenőidejének hasznosításáról egy olyan török hajótársasággal egyeztet a cég, melynek kompjai (és a török vasút) beszálltak az Anatólia felől Európába tartó, de éppen veszteglő kamionok továbbításába. „Jelentős szerep jutna a constantai kikötőre is” – mutatott rá Tomcsányi István vezérigazgató a tegnapi constantai kikötői napon.
Jót tehet a romániai kikötő forgalmának a bajai kikötő majdani kibővítése, de mindenekelőtt a Constantza Port saját fejlesztései. Segíthet a dunai víziút-üzemeltetők most zárult Newada projektje, a nagy dunai hajók azonosítását segítő rendszer és a készülő elektronikus hajózási térkép is, ezekről Schváb Zoltán helyettes államtitkár beszélt. Ezzel ki is merültek a derűlátó hozzászólások.
„A 2010-es 7 millió tonnáról tavaly 5 millió alá esett a Constantában átrakott magyar szállítmányok mennyisége, jórészt a Duna rossz hajózhatósága miatt” – mutatott rá a kikötő vezérigazgatója. A víz hol alacsony, hol magas, hol jeges volt, vagy dízel nem jutott a hajómotorba. Alexandru Victor Micula szerint a problémák megoldásához meg kell nyerni a politikusokat is.
„A Duna stratégiából csak két dolog hiányzik, a Duna és a stratégia” – közölte Szalma Botond, a Magyar Hajózási Szövetség elnöke. Emlékeztetett, hogy a stratégiáért felelős kormánybiztosnak épp a hajózhatóság szempontjából fontos bős–nagymarosi szabályozás nem feladata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.