Az elmúlt év az új szerkezeti működés jegyében telt a Masterplast csoportnál. A gazdasági válság miatt még 2010 végén megszüntették a veszteséggel működő, nem stratégiai fontosságú piacokon jelen lévő leányvállalatokat, leállították a csak alacsony haszonnal forgalmazható termékek értékesítését, átszabták a cég szervezetét és csökkentették a költségeket. Így a 2011-es árbevétel valamelyest, 3 százalékkal elmaradt ugyan a 2010-estől, de az utolsó negyedévben már 8 százalékkal bővült az összforgalom 2010 azonos időszakához képest. A növekedés elsősorban az ukrán, magyar, lengyel és az exportpiacokon elért sikereknek volt köszönhető – derül ki a társaság lapunknak megküldött közleményéből.
Érzékelhető növekedést produkált a hatékonyságjavító lépések következtében az EBITDA értéke, mely 2011-ben 5,41 millió euró volt, ez 1,39 millióval (35 százalékkal) több az előző évinél; ezzel a társaság EBITDA-hányada 2011-ben 6,6 százalékra emelkedett. Az alacsonyabb kamatráfordítások és a kedvezőbb devizaárfolyam-hatások is megmutatkoztak a csoport adózás utáni eredményében, amely 2011-ben meghaladta az 1,64 millió eurót, ez mintegy 1,48 milliós bővülésnek felel meg. A konszolidált üzleti tevékenység eredménye 50 százalékkal nőtt az előző évhez képest, s így elérte a 3,28 millió eurót.
„Az elmúlt évben sikeresen racionalizáltuk társaságunk működését, ennek köszönhetően jelentősen növelni tudtuk az idén 15 éves Masterplast csoport nyereségét a kedvezőtlen piaci tendenciák ellenére is” – kommentálta az eredményeket Tibor Dávid, a Masterplast csoport elnök-vezérigazgatója. A cég az idén a régióban az energiaárak folyamatos növekedésének hatására a felújítási igények további bővülésére számít, ezért az épület-korszerűsítéshez kötődő termékekre koncentrál – jelezte a cégvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.