BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"100 százalék marhahús" - Bezárt a rózsaszín masszát gyártó cég

A köznyelvben csak rózsaszín masszaként ismert textúrázott marhahúst gyártó amerikai cég ideiglenesen bezárja három gyárát és PR kampánnyal igyekszik helyreállítani terméke hírnevét.

A mai bejelentés szerint a Beef Company a közeljövőben csak központi üzemében folytat üzleti tevékenységét, négy létesítményből hármat bezár, miközben a dolgozóknak még 60 napnyi fizetést ígér. A vállalat abban reménykedik, hogy idővel visszaállíthatja az általa gyártott és a közelmúltig számos gyorsétterem által használt termék jó hírét és nem kell végleg lehúznia a rolót.

"Hogyan címkézzük, amikor 100 százalék marhahúsból áll?" – tette fel a kérdést az ABC riporterének Regina Roth, a vállalat operatív alelnöke az ügy kapcsán. A menedzser arra utal, hogy az amerikai élelmiszerbiztonsági hatóság (USDA) döntése szerint az ammóniát is tartalmazó vegyszer, amit a "rózsaszín massza" előállításához használnak, nem számít adalékanyagnak és ezért nem kell jelölni a termékeken. Az ügyet Jamie Oliver robbantotta ki azzal, hogy egy televíziós műsorban bemutatta, hogyan készítenek egy daráló és az ammóniás folyadék segítségével az eredetileg csak állateledelnek szánt nyesedékekből gusztusosnak látszó hamburgerhúst.

A rózsaszín húspogácsákat elismerten a marha fertőzésre legfogékonyabb részeiből származó nyesedékekből állítják elő és a speciális folyadék és kezelés segítségével készítenek belőle az egészségre ártalmatlan élelmiszert. Az USDA két korábbi szakértője az ABC-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy ez az olcsó helyettesítő nem tekinthető a friss marhahússal egyenértékűnek, miközben a Beef Company továbbra is azt állítja, hogy a fontos nyomelemek és tápanyagok tekintetében a két hústípus gyakorlatilag egyenértékűnek tekinthető.

Mindenesetre a cégnek nem sok reménye maradt, hiszen a döntést elsőként bejelentő McDonald’s után a Kroger, a Safeway, a Walmart – vagyis a legnagyobb amerikai szupermarket- és diszkontláncok is bejelentették, hogy nem forgalmaznak többé textúrázott hústermékeket.

 


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.