A PSZÁF honlapján megjelent keddi tájékoztatás szerint a múlt héten benyújtott kérelmében a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) azt közölte: a Malév leállása miatt a bankok az ügyfelek kérésére visszafizetik a bankkártyával vett repülőjegyek árát. Ezt követően a bankok azokat az összegeket, amelyeket az ügyfelek utazási irodában, vagy utazási iroda által működtetett online rendszerben fizettek ki, ráterhelik azokra az utazási vállalkozókra, amelyeknél az ügyfél a viteldíját fizette.
A MUISZ szerint ez úgy történik, hogy a bankok az ügyfeleknek visszafizetett pénzt a kártyaelfogadó utazási vállalkozókat később, más kártyás fizetés alapján megillető összegekből levonják, azaz beszámítást hajtanak végre.
A MUISZ álláspontja szerint a bankok jogértelmezése az ügyben jogszabálysértő. Intézkedést tartanak szükségesnek az utazási vállalkozóktól szerintük jogszerűtlenül leemelt összegek visszafizetése érdekében, illetve azért, hogy a pénzintézetek ne folytassák ezt a gyakorlatot.
A PSZÁF álláspontja szerint azonban a MUISZ kérelmében vázolt ügy a bankkártya elfogadó utazási vállalkozók és a hitelintézetek közötti polgári jogi alapon nyugvó egyedi jogvita. A felügyeletnek a jogszabályok szerint nincs hatásköre ebben az ügyben, ez kizárólagosan a bíróság jogkörébe tartozik.
A PSZÁF szerint fogyasztóvédelmi ellenőrzés keretében sincs jogszerű lehetősége vizsgálat lefolytatására, miután a kérelem nem minősül fogyasztó részéről benyújtott panasznak, és az ügyben a fogyasztóvédelmi eljárás megindításának egyéb törvényi feltételei sem állnak fenn.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.