BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autókereskedők itthon: kavicsos udvarról üvegpalotába

A vegyes évkezdet ellenére egész év tekintetében az újautó eladási mutatók további stagnálását, a használtautók iránti érdeklődés növekedését, és ennek okán az import erősödését jósolja a PBA Biztosítási Alkusz Kft.

A mintegy 700 kereskedéssel napi kapcsolatot ápoló vendori üzletáguk előrejelzése szerint a csökkenő regisztrációs adó előnyeit nagyobb részt a kereskedők élvezik, hogy az elmúlt években szinte nullára redukálódott árrésük helyreálljon.

A nehéz piaci környezetnek köszönhetően 2011-ben immár tízszer annyian (440 ezren) döntöttek használtautó vásárlás mellett, mint ahányan (45 ezren)  az új autókat kínáló szalonokat keresték fel. Ez jelentős változás az 5-10 évvel ezelőtti viszonyokhoz képest, amikor rövid ideig fele-fele arányban oszlott meg a forgalom új és használt autókra.

Noha az idei első két hónapban több mint 30 százalékkal nőtt tavalyhoz képest az újautók eladása, és ezzel párhuzamosan a használtpiacon enyhén csökkent a forgalom (66 ezer helyett 57 ezer talált új gazdára), az egész év tekintetében nem valószínűsíti a trend tartós fennmaradását Harka László, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. vendor üzletágának igazgatója. Véleményük szerint inkább a szabályozói változásokat reagálta le az újautó-piac az év elején, de nem ez lesz jellemző az egész évre.

A regisztrációs adó csökkentése feltétlenül kedvezni fog a jobb állapotú külföldi használtautó importnak, miközben már 2011-ben is jelentősen nőtt az import. - mondta Harka László. Január és február folyamán a Datahouse adatai szerint több mint kétszeresére ugrott 2011 hasonló időszakához képest a használtautó behozatal.

 „Megfigyelhető tendencia, hogy két-három, egykor csak kavicsos fedetlen udvaron működő kereskedő összeáll, kibérelnek egy korábban márkaszalonként funkcionáló, mára elhagyott „üvegpalotát”, és így eggyel feljebb lépve tudják folytatni a kereskedést.” – magyarázza Harka László. „Az új környezet egyszerre jelent költségcsökkentést, ugyanakkor emeli színvonalukat és presztízsüket, miközben a kínált végfelhasználói ár nem feltétlenül emelkedik, tehát kedvezőbb a vásárlónak nyújtott élmény, és az árrés javulására is van esélyük.”


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.