A jól értesült források szerint az Apple-nek arról kell majd beszámolnia, hogy miért a Google keresőjét választotta alapértelmezettként az iPhone-ok és iPadek esetében. "A mobil keresési üzlet növekedésével egyre jelentősebb kérdéssé válik, hogy melyik kereső az alapbeállítás" – mondta a Bloombergnek Allen Grunes, a trösztellenes ügyek jogi szakértője.
Az egy éve tartó vizsgálatban az FTC azt akarja felderíteni, akadályozza-e a versenytársait a Google azzal, hogy emeli reklámköltségeiket, illetve felhasználja-e erőfölényét arra, hogy saját szolgáltatásait előkelőbb helyen szerepeltesse a keresési találatok között. Emellett a szövetségi hivatalnokok azt is fel akarják deríteni, az Android segítségével elnyomja-e a konkurenciát a világ legnépszerűbb keresőcége.
A Google tavaly 1,3 milliárd dolláros hirdetési bevételt könyvelt el az Apple termékeknek köszönhetően és ebből 1 milliárdot vissza is forgatott az Apple-nek azért, hogy az övé lehessen az alapértelmezett kereső. A Google egyébként az amerikai mobileszközökön indított keresésekből származó bevételek 95 százalékát tudhatja magáénak, miközben a teljes internetes keresési piac több mint 66 százalékát birtokolja az Egyesült Államokban.
A Google az iPhone indulása óta az Apple kiválasztott keresője. 2010-ben a Microsoft sikertelenül próbálta meg saját szoftvere számára megnyerni ezt a pozíciót. A Google igazgatója, Eric Schmidt az Apple igazgatótanácsának tagja volt 2009-ig, ebben az évben az FTC vizsgálatot indított az igazgatótanácsok tagjainak "keresztbe küldéséről", Schmidt pedig elhagyta a céget, állítása szerint ettől független okból. Az Android bevezetése megváltoztatta a két vállalat viszonyát, főleg miután az Apple szabadalmi pert indított egy sor, a Google operációs rendszerét használó mobiltelefon cég ellen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.