Felszámolás sorsára jutott a rakamazi Magyar Tejtermék Kft. A cég 2010-ben 1,2 milliárd forint forgalmat bonyolított, üzemi szinten viszont 43 millió, adózás előtt pedig 47 millió forint veszteséget termelt. Korábban egyik évben sem tudott egymilliárd forint árbevételt elérni, ugyanakkor a 2003-as évet leszámítva mindvégig nyereségesen működött. Kötelezettségállománya 2010-ben meghaladta a 230 millió forintot.
A társaságot 1993-ban hozták létre Tiszatej Tejfeldolgozó és Értékesítő Kft. néven, a Tiszatej Bt. jogutódjaként. Az alapító tulajdonosok a rakamazi és a gávavencsellői Mezőgazdasági Szövetkezet, a Rakamaz és Vidéke Takarékszövetkezet, a nyíregyházi Tejipari Vállalat, valamint a Rakamaz és Vidéke Áfész voltak. Fennállás során összesen 32 tagja volt a társaságnak, köztük a Sole-Mizo Zrt. és a Friesland Hungária Zrt. A jelentős veszteséget hozó 2010-es évben a társaság tulajdonosa a Nyakas András kezében lévő NYASZI Kft. volt. Jelenlegi tulajdonosa 2011 óta a Szolnoktej-98’ Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.. A céget 2011-ben nevezték át Magyar Tejtermék Kft.-re. A felszámolási eljárást Nyakas András indította el.
Magyarországon a tejtermelés volumene jelentősen visszaesett az elmúlt években. Az uniós csatlakozás óta Magyarország nettó importőr tej- és tejtermékekből, 2010-ben közel 40 milliárd forinttal haladta meg az import értéke az exportot, 2011 első félévében a behozott tej és tejtermékek értéke 35 százalékkal múlta felül az export értékét – derül ki a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetségének 2011-es elemzéséből.
Az Opten adatai szerint jelenleg 173 cég tejfeldolgozással. Tavaly 6 társaság ellen indult felszámolási eljárást, 8-nál pedig a végelszámolás mellett döntöttek, 17 új céget alapítottak ezzel a főtevékenységgel. 18 vállalkozás ellen indult végrehajtás. A tejipari vállalkozások 217 milliárd forint árbevételt értek el 2010-ben, de összességében nem működtek nyereségesen, 9 milliárd forint veszteséget halmoztak fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.