A megkérdezettek 38 százaléka jól informáltnak, 37 százaléka megfelelően kritikusnak érzi a szakmát, ugyanakkor anyagilag és politikailag mindössze 5, illetve 8 százalék tartja függetlennek a magyar újságírást. A tájékoztatásért felelős szakemberek csupán a megkérdezettek 23 százaléka szerint jól képzettek, 19 százaléka szerint alaposak és 18 százaléka szerint feddhetetlenek.
Bár az újságírók önmagukkal kritikusabbak voltak az idei felmérésben, ovábbra is sokkal kedvezőbb a kép, ha a megkérdezettek nem általában a szakmát, hanem saját munkájukat értékelik. A sajtómunkások személyük feddhetetlenségre 4-es fölötti, a jól informáltságra 3,98, a politikai függetlenségre 3,77-es osztályzatot adtak. Tény ugyanakkor, hogy így is 6 százalékos azok aránya, akik önmagukat sem tartják feddhetetlennek, 12 százalékuk pedig bevallottan nem érzi magát politikailag függetlennek. Médiatükör kutatás harmadik éve igyekszik nyomon követni a médiafogyasztási szokások változását is.
Ebből a szempontból az internet egyeduralkodó: a megkérdezettek 78 százaléka az online hírportálokon találkozik elsőként a hírekkel, ezt a rádió követi 7 százalékkal. Az idei kutatás érdekessége, hogy a közösségi média (döntően a Facebook) is megjelent az összehasonlításban, és máris dobogós helyen: a válaszadók 6 százaléka jelölte be elsőként – ez az arány hajszálnyival magasabb már, mint a napilapok 5 százalékos részesedése az elsődleges hírforrások listáján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.