A tervek szerint a JLR-Chery szövetség a 2,8 milliárd dolláros összefogás keretében a kelet-kínai Csangsu városában kezdené meg a Land Roverek és Jaguarok gyártását - jelenti a Reuters. Az indiai Tata, a JLR tulajdonosa már korábban is igyekezett kínai partnereket keresni, de eddig nem sok sikerrel. Ha a szövetség létrejön, a két luxusmárka hozzájuthat a régen áhított kínai gyártóbázishoz, amelynek segítségével meghódíthatja a világ autópiacának hajtóerejének számító Kínát. A kommunista országban jelenlévő német luxusmárkák harmadával emelték értékesítéseiket tavaly, miközben a piac egésze lassult. A JLR tavaly 42 ezer autót adott el Kínában, ez mindössze 13 százaléka az Audi tavalyi eladási eredményének.
Kérdés persze, hogy Peking engedélyezi-e a vegyesvállalat létrehozását és ha igen, mikor. A kínai kormányzat az elmúlt időszakban már nem bátorítja a külföldi autóipari cégek betelepülését, még akkor sem, ha kínai partnerrel dolgoznának. Erre példa a Fuji nehézgépjármű üzletágának kísérlete arra, hogy a Cheryvel gyártson Subarukat Kínában. A cég a múlt évben nyújtotta be működési kérelmét a kínai hatóságoknak és az ügyben eddig nem született döntés. Peking egyúttal szigorította az állami szervezetek által megvásárolható külföldi autókra vonatkozó szabályokat azért, hogy ne csak Kínában gyártott, de kínai márkájú autókat vegyenek a hivatalnokok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.