A régió országaiban is próbál piacot szerezni a kényelmi (convenience) termékek forgalmazásával foglalkozó Lekkerland Kft. - közölte lapunkkal Haiman Ferenc ügyvezető igazgató. A terjeszkedés gondolata 2010 óta foglalkoztatja erősebben a céget, amikor a menedzsment tagjai – szoros partneri viszony fenntartása mellett – kivásárolták hazai érdekeltségéből a német anyavállalatot. E törekvés részeként részt vettek már például nemzetközi tenderen Szlovákiában, és van több olyan magyarországi partnerük, aki új külföldi érdekeltségéhez is a Lekkerlandot választotta szállítójának. A társaság emellett vizsgálja a romániai piacra lépés lehetőségét is, amelyről jelenleg is folynak az egyeztetések.
A terjeszkedési törekvéseket az ügyvezető igazgató a viszonylag szűk magyarországi lehetőségekkel magyarázza: véleménye szerint ahhoz a tevékenységhez, amit a Lekkerland végez, a hazai piac túl kicsi, vagyis a profitabilitás növeléséhez újabb partnerek bevonása is szükségessé válik.
A tulajdonosváltás ugyanakkor több szempontból is kedvező a társaság számára: egyrészt a közvetlen magyar tulajdonosi irányítás miatt a döntési folyamatok felgyorsultak, és a partnerekkel való kapcsolattartás is közvetlenebbé vált, másrészt a működés is rövid idő alatt rentábilissá változott. Emellett mára stabil és széles partneri kör alakult ki, amelynek következtében a korábbi 2-300 millió forintos veszteség helyett 2010-ben már 70-80 millió forintos adózatlan nyereséget produkált a cég.
A jelenlegi külső körülmények persze a hazai piacon sem kedvezőek: például a csökkenő lakossági fogyasztást várhatóan a benzinkutak mellett működő shopok megérzik, ez a forgalomra természetesen nincs kedvező hatással. Haiman Ferenc szerint a jelenlegi körülmények között itthon a közétkeztetés és a gyorséttermek piaca jelentheti a kitörési pontot. A lakosság ugyanis a korábbinál jóval árérzékenyebbé vált, ezért az a réteg, amely korábban a munkahelyéről étterembe járt ki ebédelni, költséghatékonysági okoktól vezérelve egyre inkább az üzemi étkeztetés és a gyorséttermek felé fordul. A másik lehetséges irány, ha a cég hasonló tevékenységet végző vállalkozásokkal folytat stratégiai együttműködést: például közösen szerzik be a partnereiknek kiszállítandó alapanyagokat, tovább mérsékelve ezzel a beszerzés költségeit.
A közvetve és közvetlenül 80-90 embernek munkát adó cég vezetőjének tájékoztatása szerint a pénzügyi szempontból már sikeresnek tekinthető 2010 után a tavalyi év is kedvezően alakult a Lekkerland számára: bár az árbevétel tavaly minimális mértékben csökkent, ám az eredmény várhatóan hozzávetőleg megegyezik majd a bázisidőszakival.
Rövid cégtörténet
A kényelmi cikkek forgalmazásával foglalkozó német Lekkerland csoport javarészt 2004 és 2006 között állította fel a régió országaiban működő érdekeltségeit – köztük 2004-ben a magyart is –, amelyek a német anyacég üzleti modellje alapján, azonos logisztikai megoldásokkal működtek. A cél az volt, hogy a convenience piachoz tartozó vevők (benzinkutak, trafikok, kávézók, gyorsétterem- és kereskedelmi láncok) közül minél többet vonjanak be partneri körükbe. A válság ugyanakkor megállította a terjeszkedési folyamatot, és a Lekkerland több országban is veszített pozícióiból. 2010 februárjában a magyar leánynál klasszikus management-buyout történt: a Lekkerland GmbH & Co. KG ugyanis eladta tulajdonrészét a HU Management Kft.-nek, így a társaság üzemeltetése a vezetőkhöz került. A vállalat neve, logója, üzletmenete ugyanakkor nem változott, és a német Lekkerlanddal kötött megállapodás értelmében az európai szintű kereskedelmi megállapodások, projektek, értékesítési és beszerzési tevékenységek továbbra is a Lekkerland csoporttal szoros partnerségben valósulnak meg.
Barát Mihály Rövid cégtörténet A kényelmi cikkek forgalmazásával foglalkozó német Lekkerland csoport javarészt 2004 és 2006 között állította fel a régió országaiban működő érdekeltségeit – köztük 2004-ben a magyart is –, amelyek a német anyacég üzleti modellje alapján, azonos logisztikai megoldásokkal működtek. A cél az volt, hogy a convenience piachoz tartozó vevők (benzinkutak, trafikok, kávézók, gyorsétterem- és kereskedelmi láncok) közül minél többet vonjanak be partneri körükbe. A válság ugyanakkor megállította a terjeszkedési folyamatot, és a Lekkerland több országban is veszített pozícióiból. 2010 februárjában a magyar leánynál klasszikus management-buyout történt: a Lekkerland GmbH & Co. KG ugyanis eladta tulajdonrészét a HU Management Kft.-nek, így a társaság üzemeltetése a vezetőkhöz került. A vállalat neve, logója, üzletmenete ugyanakkor nem változott, és a német Lekkerlanddal kötött megállapodás értelmében az európai szintű kereskedelmi megállapodások, projektek, értékesítési és beszerzési tevékenységek továbbra is a Lekkerland csoporttal szoros partnerségben valósulnak meg.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.