Ugyanis a civil szerveződés még nem kapott választ a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba múlt héten elküldött levélre, amelyben tárgyalást kezdeményeztek az új légitársaság beindításáról. „Külföldi kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új alapítású magyar légitársaság iránt” – közölte Vécsei Mihály, a Malért elnöke. Az érdeklődő kockázati tőketársaságokat azonban nem kívánta megnevezni. Az egyesület arra is számít, hogy apportként a vállalkozásba viszik a Malév két leányvállalatát, a karbantartó céget, az Aeroplexet, és a földi kiszolgálással foglalkozó Ground Handlinget, valamint a még meglévő repülőtéri résidőket (slotokat), azaz a le- és a fölszállás időpontjára szóló jogosultságot adott légikikötőben.
Vécsei Mihály beszámolt arról is, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Malév-pilóták és légi utaskísérők érdekképviseleti szervezeteivel, a Hunalpával és a Hunaccával, valamint a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ) és a Magyar Repülő Szövetséggel. Ez utóbbi szövetség négyezerrel gyarapítja a civil kezdeményezés 15 ezer regisztrált főből álló táborát. Közös a cél: három év alatt harminc-negyven géppel rendelkező légitársaságot hoznának létre állami segítséggel. A MUISZ számításai szerint mintegy 100 millió forintos kárt okozott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség irodáinak a Malév csődje, az utasforgalmat tekintve. A beutaztató turizmusnak pedig eddig 200 millió forintos kára származott. Az utazási irodák a leállás miatt mintegy ezer fő elbocsátására kényszerülnek.
A Malév egykori dolgozói közül eddig csak nagyon kevesen tudtak elhelyezkedni. A Malért úgy tudja: az egykori földi kiszolgáló személyzetéből egyelőre 20 fő tudott elhelyezkedni más légitársaságnál, ezen felül 10-en külföldön. Mintegy 50-60 pilóta már túl van az állásinterjúk első körén, de még további fordulók várnak rájuk, mielőtt alkalmaznák őket.
Új fapados Budapesten
Júniustól heti három menetrendszerinti járatot indít Budapestről Velencébe a spanyol tulajdonban lévő, de velencei bázissal rendelkező Volotea fapados légitársaság – közölte Alfons Claver, a Volotea Airlines kommunikációs igazgatója. A jegyeket 19 eurótól árulják, az első gépekkel április 25-től lehet utazni. Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója szerint a vártnál gyorsabban sikerül pótolni a Malév leállásával kieső utasokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.