BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MÁV: Több az utas, kevesebb a dolgozó

Az előzetes adatok alapján a MÁV Zrt. 2011-ben mintegy 14 milliárd forint mérleg szerinti eredményt ért el, amely tartalmazza a 2011 végi részleges adósságkonszolidáció 50 milliárdos összegét is.

Továbbá, a MÁV Zrt. várható üzemi eredménye 12,5 milliárd forinttal kedvezőbb a tervezettnél – jelentette be sajtóbeszélgetésén Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A MÁV-START Zrt. által szállított utasok száma 10 év óta először mutatott emelkedést: 3 százalékkal 137 millióról 142 millióra nőtt, míg a fizető utasok száma 5,8 százalék-al nőtt 2010-hez képest. 
 
A 2011 végi részleges adósságkonszolidáció nyomán a MÁV Zrt. 2011. évi várható mérleg szerinti eredménye 13,96 milliárd forint. 2011-ben a vasúttársaság saját tőkéje közel 11 milliárd forinttal emelkedett. Az állami kezességvállalású hitelek aránya jelentősen csökkent: a lehívott hitelállományból 2010-ben 63,8 százalék volt állami kezességvállalás mellett felvett hitelek aránya, míg 2011-ben ez az összes hitel kevesebb mint fele, 48,4 százalék.
 
A vállalatcsoport munkavállalói létszáma folyamatosan csökken: a 2010. évi 37 220 fős munkavállalói létszám 2011-re 36 745-re csökkent. A vasúti személyszállítási teljesítmények tíz éves csökkenő tendenciája 2011-ben megfordult; az utasszám 2011-ben 3 százalékkal 137 millióról 142 millióra nőtt.

A MÁV-Trakció Zrt. a gazdasági válság hatására csökkenő áruszállítási vontatási igények mellett is megőrizte pozícióit azáltal, hogy a munkaerő-hatékonyság javítása, a vezénylés és a fordulótervezés központosításával a vontatási feladatokat a korábbinál kevesebb mozdonnyal oldotta meg. A költséghatékonysági intézkedéseknek köszönhetően a MÁV-Trakció vontatási szolgáltatásait 2 milliárd forinttal olcsóbban nyújtotta legnagyobb partnere, a MÁV-Start Zrt. részére, miközben adózás előtti eredménye nem csökkent.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.