A Kosár Online érdeklődésére Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Kommunikációs és PR Osztálya kifejtette: "A nemzeti légitársaság történelmi folyamat során alakult ki. Ez egy lehetőség, ennek kritériumai sehol nincsenek meghatározva, csupán az államon múlik, hogy nemzetivé nyilvánít egy légitársaságot.
Egy alakuló légitársaságnak minimum egy – érvényes okmányokkal ellátott – légi járművel kell rendelkeznie, ugyanakkor annak férőhelye nincs meghatározva. Továbbá EU-s rendeletek határozzák meg az üzemeltetés (személy-, áru- és postaszállítás) részletes követelményrendszerét. Nincs olyan szabályozás, amely szerint kötelező lenne ügyfélszolgálatot működtetnie, azonban üzletszabályzatot kell készítenie. A légitársaság maga határozza meg, hogy milyen alapszolgáltatásokat kínál. Egy kitétel van: húsz vagy annál több üléssel rendelkező repülőgép esetén utaskísérőt kell alkalmazni – tájékoztat az NKH
Egy vállalatot több szemszögből is lehet „nemzetinek” tekinteni: lehet azért, mert piros-fehér-zöldre van festve, vagy mert magyar lajstromba van véve, vagy mert magyar privát befektetők működtetik magyar dolgozókkal – mondta Vécsei Mihály, a Malév leállása után megalakult, a vállalat korábbi munkatársasait tömörítő Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) elnöke. De akkor lesz kizárólag „nemzeti”, hogy ha az állam költségvetési pénzt tesz bele és/vagy apportként a vállalkozásba viszi a Malév két megmaradt leányvállalatát, valamint a körülbelül még szeptemberig élő repülőtéri résidőket (slotokat), azaz a le- és a fölszállás időpontjára szóló jogosultságokat adott légikikötőben.
A Malért meg is kereste az illetékes fejlesztési minisztériumot, hogy megismerhesse a kormány szándékát, illetve ismertesse vele saját elképzeléseit, de konkrét választ nem kapott.
Az NFM március elején a távirati irodával közölte: „A minisztérium jelenleg egy új, Budapest központú nemzeti légitársaság létrehozásához szükséges feltételeket méri fel, amelybe beletartozik a lehetséges befektetők körének meghatározása is. A lehetőségek vizsgálata során különös hangsúlyt kell fektetni a megfelelő üzleti modell azonosítására is, amely hosszú távon képes biztosítani egy új légitársaság pénzügyileg megalapozott és stabil működését mind a regionális, mind pedig a nemzeti igényeket kielégítve. Egy új nemzeti légitársaságban a magyar állam csak kisebbségi tulajdonosként vállalhat szerepet az Európai Bizottság korábbi elmarasztaló határozata miatt. A Malév Zrt. és egy új társaság között nem lehet jogfolytonosság, továbbá a két cég gazdasági tevékenysége sem lehet folytatólagos.” Azóta is ez a legfrissebb információ az ügyben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.