A fegyvervásárlásokat tekintve Ázsia és Óceánia vezet 44 százalékkal, míg Európa 19, a Közel-Kelet 17, az Egyesült Államok pedig 11 százalékkal szerepel az importőrök piaci részesedését tekintve. Pieter Wezeman, a SIPRI kutatásvezetője szerint az adatokból látható, hogy a jelentős ázsiai fegyvervásárlók igyekeznek csökkenteni az importot és növelni a hazai gyártású fegyverek részarányát. Ennek legjobb példája Kína, amely 2002 és 2006 között még világszinten a legnagyobb mennyiségben importált fegyvereket, 2007 és 2011 között azonban már csak a negyedik helyet érte el.
Miközben az ázsiai ország jelentősen csökkentette fegyverbehozatalát, óriási mértékben emelte az exportot. Jelenleg Kína a világ hatodik legnagyobb fegyverbeszállítója, szorosan követve az Egyesült Királyságot. A SIPRI által figyelembe vett kétszer négy éve periódust összevetve a kivitel 95 százalékkal emelkedett. Ugyanakkor a szakértők szerint a növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy Pakisztán növelte a vásárlásait, a globális piacon ez még nem jelent igazi áttörést.
Az arab tavasz láthatóan nemigen befolyásolta a térségbe történő fegyverszállításokat, az Egyesült Államok továbbra is Tunézia és Egyiptom egyik legfontosabb beszállítója. Tavaly Washington 45 harckocsit szállított le Egyiptomba és szerződést kötött további 125 darab leszállítására. Nem meglepő módon Oroszország szállította le a Szíria által importált fegyverek 78 százalékát. A két, felmért négyéves időszak alatt 580 százalékkal emelkedett a szír fegyverimport.
A tavalyi év legnagyobb megrendelését Szaúd-Arábia adta az Egyesült Államoknak, az Öböl-menti ország 154 darab F-15SA vadászgépet rendelt Washingtontól, ez egyébként az elmúlt két évtized legnagyobb üzlete volt globális szinten. Jelentősen, 555 százalékkal növelte importját az elmúlt négy évben Venezuela is, az ország a negyvenhatodik helyről a tizenötödikre küzdötte fel magát világszinten az importőrök között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.