BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Zöldre” váltott a genfi autószalon

Májustól Magyarországon is kapható lesz a genfi autószalonon az Év autója díjat elnyert tölthető hibridautó, az Opel Ampera.

A General Motors Opel Ampera/Chevrolet Volt konnektoros hibrid ikrei nyerték az Év autója 2012 díjat a genfi autószalonon, mégpedig magas, 330-as pontszámmal. A második helyre a Volkswagen minije, az Up!, a harmadikra pedig a Ford Focus futott be.

Májusban az Opel Duna kezdi meg az Opel Ampera forgalmazását, mégpedig várhatóan 15 millió forintos áron. Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója, tavaly nyáron úgy tájékoztatta lapunkat, hogy Magyarországon 2012-ben lép piacra az Ampera, de elsősorban marketing jelleggel, hiszen reálisan nem várható nagy mennyiség eladása vergődő autópiacunkon. Most azonban valamennyire hátszelet kaphat az értékesítés, hiszen üzleti szempontból hatalmas értéke van a díjnak, bár Hakan Matson,  a Car of the Year elnöke kijelentette, tulajdonképpen mind a hét döntős modell győztesnek tekinthető.

Ám ennek ellenére mindenképpen hatalmas reklámértéke van a díjnak, még abban az esetben is, ha olyan kocsi nyeri, amelynek széleskörű forgalmazása lehetetlen. Tavaly ugyanis első ízben lett teljesen elektromos autó, a Nissasn Leaf a kiválasztott, ám európai elterjedése csupán a nyilvános töltőállomások létesítésének ütemével lehet arányban, s az bizony eléggé vontatottan halad. Másrészt elterjedésének gátat szab a viszonylag magas fogyasztói ár is.

A General Motors az idei díjra nyugodtabban nevezhette be a fél évtizedig fejlesztett Opel Ampera/Chevrolet Volt  ikreket, hiszen tavaly januárban a detroiti szalonon a Volt már elnyerte az amerikai év autója, novemberben pedig a Los Angeles-i szalonon az év zöld autója (Greeen Car of the Year) címet. Arról nem is beszélve, hogy a kocsi nem függ az elektromos töltőkutaktól.

Az Ampera kerekeit villanymotor hajtja: lítiumion-akkumulátora révén akár 80 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Hosszabb utazáskor benzinmotor hajtja az áramfejlesztő generátort, ezáltal 500 kilométernél hosszabb hatótáv adódik, anélkül, hogy órákra meg kellene állni akkut tölteni. Ilyen módon az Ampera átlagfogyasztása 1,6 liter, széndixoid-kibocsátása pedig nem éri el a 40 grammot kilométerenként. Ezáltal ideális városi bérutó lehet. Hírek szerint az első kocsik már megjelentek német, holland, belga és francia kölcsönzők flottájában.

Az Év autója díj több mint négy évtizedes történetében az idei az első alkalom, amikor a győztes modellt a genfi autószalonon hirdették ki. A nagyközönséget csütörtöktől fogadó 82. Nemzetközi Autószalont nem csupán az a hét autógyártó várta izgatottan, amely modelljei a benevezett 35 közül bekerültek a Car of the Year döntőjébe. A döntősök a közelmúltban különleges erőpróbán vettek részt egy Párizs-közeli tesztpályán. A 23 európai ország 59 szakújságírójából álló zsűri az előzetes tájékoztatás szerint egyaránt vizsgálta az autókban található újításokat, a kivitelezés minőségét, az ár-érték arányt és a formatarvezést.

Miután ezentúl az Év autója díjat Genfben adják át, nem kizárt, hogy a későbbiekben sem a szokványos autók lesznek a nyertesek. Három éve ugyancsak a Geneva International Motor Show volt az első olyan szalon, ahol külön pavilont szenteltek az alternatív és gazdaságis meghajtásnak, valamint a megújuló üzemanyagforrást használó autóknak. A Zöld pavilonba most közel kéttucatnyi kiállító hozta el friss fejlesztéseit, s a világpremierek között ott találjuk a Mercedes-Benz Vito E-CELL, valamint a Renault Z.O.E. modelljét.

Világgazdaság Online - Demeter Kálmán-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.