Elmondta: külföldön az adott ország kereskedői uralják a hazai piacokat. A magyar vállalkozásoknak is vissza kell szerezniük az ország kereskedelemében a vezető pozíciót, a CBA ehhez növeli az eladóhelyek számát, többi között például úgy, hogy felvásárolja a Magyarországról esetleg kivonuló kereskedelmi láncok üzleteit, korszerűsíti a saját boltjait.
Baldauf László a sajtótájékoztatót követően újságíróknak elmondta, hogy tárgyalnak olyan kereskedelmi láncokkal, amelyek kivonulnak Magyarországról, a tárgyalópartnereket azonban nem nevezte meg, titoktartási kötelezettségre hivatkozva.
Elmondta, hogy a CBA 2000-ben volt piacvezető a magyarországi élelmiszerkereskedelemben. Jelenleg 35 ezer dolgozónak adnak munkát és 1.500 kisvállalkozó franchise-partner csatlakozott a CBA-hoz.
Az első negyedévben bővült a forgalom, erre példaként említette: a 105 CBA Príma bolt értékesítése az előző év azonos időszakához képest 105-106 százalékon teljesített. Tervezik további saját márkás áruk bevezetését és a gyártókat segítve előre leszerződnek termékek előállítására is - tette hozzá.
Baldauf László a sajtótájékoztatón visszaemlékezett arra, hogy 1992. május 27-én írta alá tíz tulajdonos a megállapodását, és a Közért Vállalat privatizációjában 17 üzletet vásároltak. Akkor azt tapasztalták, hogy a tőkeerős és kedvezményeket kapó külföldi multikkal szemben össze kell fogni ahhoz, hogy eredményeket érjenek el. A fejlődés során a bankok végül a hazai üzletlánc mögé álltak, 2000-ben már 60 tulajdonos és 2.500 bolt alkotta a CBA láncot.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője elmondta, hogy csütörtöktől vetítik a tv-társaságok az ünnep kapcsán készített reklámfilmjüket, amelyben valós vásárló a szereplő. Az ünnephez kapcsolódón májusban és októberben nyereményjátékot indítanak.
A CBA Kereskedelmi Kft. korábbi tájékoztatása szerint tavaly a CBA hálózatának összforgalma 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint 2010-ben, az üzletszám érdemben nem változott, a CBA összesen
3.372 egységet működtet az országban.
A Nielsen piackutató által tavaly áprilisban közölt, a 2010-es adatok alapján összeállított ranglistán az élelmiszer-kereskedelmi láncok között a legnagyobb forgalmazó a Tesco volt (666,5 milliárd forint, a februártól, februárig tartó üzleti évben), amelyet két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA (555 milliárd forint) és a Coop (510 milliárd forint) követett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.