Az európai régiók között minden szállodai mutatószám tekintetében a Kelet-európai régióban érték el a legdinamikusabb növekedést. A Közép-Kelet európai régióban vizsgált 5 ország között a magyarországi szállodák REVPAR mutatójának növekedése Ausztria és Csehország szállodáinak növekedését nem érte el, de meghaladta a szlovák és a lengyel szállodák teljesítményének javulását – írja a Turizmus Online.
Az STR riportban vizsgált 31 európai város között Budapest szállodái szobafoglaltságban a 30., nettó átlag szobaárban és nettó REVPAR-ban egyaránt a 29. helyen voltak 2012 január – februárban. Érdekes, hogy a hazai szállodai kapacitás 2011 februárjában közel 8 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban annak ellenére, hogy a szállodák üzletmenete, jövedelmezősége a 2008-2010 közötti gazdasági, pénzügyi válság miatt drasztikusan romlott.
A KSH adatai szerint kiugróan nőtt a múlt évhez képest a gyógyszállodai kapacitás. Ennek magyarázata, hogy a KSH részére adatokat szolgáltató szállodáknak 2012. január 1-től lehetőségük van megadni a szálloda típusát, amivel több, nem „klasszikus gyógyszolgáltatást nyújtó” hotel úgy élt, hogy gyógyszállodának jelölte magát.
Az idei év első két hónapjában a hazai szállodák iránt különösen a külföldi kereslet fejlődött dinamikusan. A januárban a múlt évhez képest még javuló belföldi érdeklődés februárban stagnált. A főleg élénk külföldi keresletnek köszönhetően a hazai szállodák szobafoglaltsága javult, de a szobaárak csak kis mértékben, 1,9 százalékkal emelkedtek. Az országos szállodai teljesítményeket a fővárosi, illetve a vidéki gyógy szállodák eredményeinek javulása határozta meg.
A beutazás szempontjából meghatározó 10 legfontosabb piacunk mindegyikéről – az osztrákot kivéve – növekedés mutatkozott. Közülük kiemelkedő az orosz piac fejlődése, ahonnan a szállodai vendégéjszakák száma 58,8 %-kal nőtt 2012 első két hónapjában. Az orosz vendégek elsősorban vidéki gyógy szállodáinkat veszik igénybe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.