BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

1,5 millió utast vesztettünk el végleg a Malév csődjével

A Malév csődjével és a fapados járatok tömeges megjelenésével átalakult a Budapestre látogató külföldi turisták összetétele, ennek a változásnak általában a háromcsillagos házak a nyertesei, míg a 4- és 5-csillagos kategória számára nem túl jók az idei év tapasztalatai – derült ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége budapesti régiójának legutóbbi ülésén.

Az idei I-IV. hónap statisztikái alapján különösen a háromcsillagos budapesti házak profitáltak a Malév csődjét követő fapados-hullámból, míg a nemzeti légitársaság kiesését leginkább az ötcsillagos szállodák érzik meg. A szervezet adatai szerint 893 szállodai szoba szűnt meg tavaly Budapesten (ebben jelentős szerepet játszik a Váci úti Ibis Hotel bezárása), és csupán 493 szoba átadása várható idén. Ez a kapacitás hat szálloda nyitásával jön létre, melyek közül hármat egy cég, a Mellow Mood üzemeltet majd, és ezek közé tartozik az immár 2 éve készen álló Rácz fürdő melletti hotel. Kormány Balázs arra is emlékeztetett, hogy 2010 és 2012 között összesen 2100 szállodai szobával bővült a kapacitás a budapesti régióban – tudósít a Turizmus Online.

Patrick Bohl, a Budapest Airport üzletfejlesztési igazgatója ezután néhány meghökkentő adatot osztott meg a hallgatósággal. Kijelentette, hogy a repülőtér összes bevételeinek korábban 50 százaléka származott a Malévtől, ráadásul a tavalyi jelentős utasszám-növekedésben is szerepet játszott a Malév növekvő forgalma.

A Malév kiesésével évi 1,5 millió átszálló utas esett ki a rendszerből, és az ő pótlásukra – nemzeti légitársaság híján – remény sincs. Ráadásul több légitársaság (American, Hainan, Moldavian, Carpatair) is kivonult a Malév megszűnése miatt. Mégis februárra a point-to-point forgalom 80%-ban helyreállt. A tavalyi 91 úti céllal szemben így most 89 érhető el Budapestről, bár ezek köre átrendeződött, vannak vadonatúj járatok, míg a Balkán és a Közel-Kelet felé leállt majd minden kapcsolat. Az idén minden második járat fapados lesz Ferihegyről.

A reptér illetékese ismét felhívta a figyelmet arra a kérdésre, hogy az államnak sürgősen ki kellene jelölnie egy uniós légitársaságot a Malév helyett, amely repülhetne a kétoldalú légügyi egyezmények által szabályozott, Unión kívüli, ugyanakkor keresett útvonalakon (Tel-Aviv, Isztambul, Kijev, Moszkva, Szentpétervár). Bolh emlékeztetett arra is, hogy négy hét alatt sikerült a Ryanairnek kialakítani új bázisrepülőterét Budapesten, és a Ryanair-járatok utasainak 73%-a beutazó, vagyis jelentősen segítik a magyar turizmust.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.