BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átlag 102 ezer forintot költünk idén utazásra - Kedvenc úticéljaink

A Magyar Turizmus Zrt. megvizsgálta a magyar lakosság május–szeptemberi időszakra vonatkozó utazási terveit, és ezen belül a főutazásokra vonatkozó elképzeléseket. A főszezoni utazási tervek mellett az idei hosszú hétvégékkel kapcsolatos utazási terveket is vizsgálta a kutatás.

A reprezentatív felmérés eredményei szerint a megkérdezett háztartások közel 35 százalékában terveznek utazást a 2012-es főszezonban, és jelentős a hosszú hétvégék szerepe. A megkérdezett háztartások közel 7 százaléka még nem döntött arról, hogy tesz-e a főszezonban utazást. Az utazást tervezők – és a desztinációt már kiválasztók – 72 százaléka tervez belföldi utazást, ezen belül csak belföldön a válaszadók 62 százaléka fog utazni.

A belföldi utazások legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton.  A nyári belföldi utazások több mint felét júliusra és augusztusra tervezik. 2011-hez képest nagyobb arányban terveznek hosszabb, 4–7 éjszakás belföldi utazásokat. A belföldi utazások átlagos hossza a tervek szerint 5,37 éjszaka lesz.

A 2012-es főszezonban a belföldi utazást tervező háztartások átlagosan mintegy 102 ezer forintot szánnak belföldi utazásra.  Nőtt a belföldi főutazást tervezők aránya. A belföldi főutazások döntő többségének célja az üdülés, pihenés lesz (81 százalék), amit 5-5 százalékkal a wellness, illetve a rokonlátogatás követ. A külföldi utazások legnépszerűbb úti célja Horvátország és Románia. Az idei évben előforduló 9 négynapos hosszú hétvégét a megkérdezettek közel 14 százaléka használja ki utazásra.

Azok, akik nem terveznek utazást, többségükben (61 százalék) anyagi okokra hivatkoztak. Ezt az indoklást az egészségügyi ok (17 százalék), az életkor (11 százalék), a munkahelyi kötelezettség (10 százalék), a családi ok (9 százalék) és az időhiány (9 százalék) követte.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.