A cég közleménye szerint a felmerült és lehetséges alternatívák közül továbbra is a jelenlegi tervezetet, a percalapú adó bevezetését tartja az ügyfelek szempontjából leginkább elfogadhatónak. Különösen azért, mert arányos, tényleges felhasználás-alapú és kontrollálható az előfizetők számára.
A tájékoztatás szerint fontos, hogy olyan döntés szülessen, amely messzemenőkig szem előtt tartja a hátrányos helyzetű előfizetők érdekeit. Közülük sokak számára a vezetékes telefon jelenti az egyetlen kapcsolattartási lehetőséget a külvilággal.
Az Invitel szerint, ha nem percalapú adót vezetnek be, akkor a rászoruló ügyfélkör még a vezetékes telefon előfizetését is felmondani kényszerülhet, így végleg elérhetőség nélkül maradhat. A cég közölte azt is, ahogyan eddig is, nyitott a tárgyalásokra és a további részletek tisztázására.
Az Invitellel szemben a Magyar Telekom, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország korábban közölt álláspontja szerint a percalapú telefonadó a költségvetés számára nem jelentene kiszámítható bevételi forrást, miközben jelentősen megváltoztatná a telefonálási szokásokat, s így a várt adóbevételt nem biztosítaná és csökkentené a távközlésből származó áfabevételt is.
A három szolgáltató közös közleménye is megerősítette, hogy folytatni kívánják a kormánnyal a távközlési adóval kapcsolatos tárgyalásokat.
A Magyar Telekom, a Telenor Magyarország és a Vodafone Magyarország a percalapú helyett az ügyfélalapú adót támogatná. Álláspontjuk szerint a jelenlegi tervezet megvalósítása komoly terhet jelentene ügyfeleiknek, valamint aránytalanul magas, nehezen kiszámítható távközlési költségnövekedést okozna a magyar vállalatok számára. Ezáltal a percalapú adó veszélyeztetné Magyarország és a magyar vállalatok versenyképességét.
A sajtóban korábban megjelentek szerint Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter elképzelései alapján az első tízpercnyi telefonbeszélgetés mentesülne az adó alól, és személyenként havonta maximum 700 forint lenne a közteher. A vállalatok legfeljebb havi 2.500 forintot fizetnének.
Szakértők felhívták a figyelmet arra, hogy a vázolt konstrukció a tehetősebbeknek kedvezhet, mert az is csak 700 forint adót fizetne, aki 20-40 ezer forintért telefonál havonta.
Egy ilyen adó nagy terhet róna a szolgáltatókra is, hiszen az informatikai rendszerüket jelentősen fejleszteniük kell ahhoz, hogy ez az adó beszedhető legyen.
A telefonadó tervezetéről hamarosan dönteni kell, hiszen a kormány még az idén több tízmilliárd forint bevételt vár tőle.
A távközlési adóval az idén 30 milliárd, jövőre körülbelül 52 milliárd forinttal akarja növelni a kormány a költségvetés bevételeit. Ennek alapján éves szinten körülbelül 3,5-4 ezer forint, havonta mintegy 300 forint jut egy felhasználóra. Magyarországon mintegy 11,5 millió mobil-előfizetést és 2,9 millió vezetékes vonalat tartanak számon. Az MTI információi szerint a kormány már szerdán dönthet az adó típusáról és bevezetéséről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.