BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így dőlünk be a márkáknak - "Lebuktatták" az Adidas-hatást

A német ARD televízió bemutatta az Adidasszal kapcsolatos kutatását, amelyből kiderült, hogy a vásárlók sokszor pusztán a háromcsíkos márkanév hatása alatt döntik el, mit gondoljanak a termékről ahelyett, hogy annak valódi minőségét vennék figyelembe.

A márkaellenőrzés során az ARD munkatársai 75 eurós dzsekiket választottak ki, amelyek egy részéről eltávolították a márkajelzést, míg a másik csoport esetében fent hagyták az Adidas emblémáit. A tesztben résztvevő 120 vásárló az Adidasként jelzett "leárazott" termékekért akár 60 eurót is kifizetett volna, míg a névtelen dzsekikért mindössze 20 eurót voltak hajlandóak fizetni - tudósít a Handelsblatt.

A nem meglepő eredmény megmutatja a márkanév erejét, az viszont érdekesebb, hogy a minőséggel kapcsolatos véleményünket is erősen befolyásolják a cégek. A következő teszt során negyven, részben Adidasként jelölt, részben névtelenként eladott pólót próbáltattak ki húsz futóval. Az eredmény azt mutatta, hogy tizenheten az Adidas megjelölés hatására nyilatkoztak pozitívabban a termék minőségéről.

De az ARD nem elégedett meg ennyivel és más gyártók termékeivel is összevetette az Adidas ruhákat, hogy kiderüljön, valóban mérhető-e a minőségi különbség. A vizsgálat során a használatból eredő kopást és a mosási károsodást ellenőrizték, sőt, a televízió egy textilipari labor segítségét is igénybe vette a szövetek közötti eltérések meghatározására. Mint kiderült, a török piacokon kapható hamisítványok és a C&A sajátmárkás árui semmivel nem rosszabb minőségűek, mint az Adidas gyár produktumai.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.