A márkaellenőrzés során az ARD munkatársai 75 eurós dzsekiket választottak ki, amelyek egy részéről eltávolították a márkajelzést, míg a másik csoport esetében fent hagyták az Adidas emblémáit. A tesztben résztvevő 120 vásárló az Adidasként jelzett "leárazott" termékekért akár 60 eurót is kifizetett volna, míg a névtelen dzsekikért mindössze 20 eurót voltak hajlandóak fizetni - tudósít a Handelsblatt.
A nem meglepő eredmény megmutatja a márkanév erejét, az viszont érdekesebb, hogy a minőséggel kapcsolatos véleményünket is erősen befolyásolják a cégek. A következő teszt során negyven, részben Adidasként jelölt, részben névtelenként eladott pólót próbáltattak ki húsz futóval. Az eredmény azt mutatta, hogy tizenheten az Adidas megjelölés hatására nyilatkoztak pozitívabban a termék minőségéről.
De az ARD nem elégedett meg ennyivel és más gyártók termékeivel is összevetette az Adidas ruhákat, hogy kiderüljön, valóban mérhető-e a minőségi különbség. A vizsgálat során a használatból eredő kopást és a mosási károsodást ellenőrizték, sőt, a televízió egy textilipari labor segítségét is igénybe vette a szövetek közötti eltérések meghatározására. Mint kiderült, a török piacokon kapható hamisítványok és a C&A sajátmárkás árui semmivel nem rosszabb minőségűek, mint az Adidas gyár produktumai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.