BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Most indult, máris kínos helyzetbe került a Yahoo böngészője

Alighogy a Yahoo bemutatta az elsősorban Apple mobileszközökre készített böngészőjét, az Axist, máris több kellemetlen hiányossággal és biztonsági kockázattal kellett szembesülnie.

Az Axisszal a Yahoo célja az, hogy az Apple készülékek felhasználói gond nélkül válthassanak a különböző internetes eszközeik között úgy, hogy ugyanazokat a keresési találatokat látják mindegyik készüléken. Az Axis plug-in-ek segítségével csatlakozhat a négy legnépszerűbb böngészőhöz, illetve jelenleg csak háromhoz, miután fény derült egy súlyos, a Chrome-mal kapcsolatos biztonsági résre.

Az adatvédelmi téren szakértőnek számító Nik Cubrilovic blogjában arról számolt be, hogy egy programozási hiányosság miatt bárki könnyen lemásolhatja a Chrome-modult, aminek segítségével azután begyűjtheti a felhasználók személyes adatait. A Yahho ideiglenesen leállította a Chrome plug-int, miután értesült az esetről. Emellett már kevésbé tűnik súlyosnak az a távolról sem apró hiba, hogy a szoftvert a felhasználási feltételek csatolása nélkül indította útnak a Yahoo.

A Washington Post beszámolója szerint a Yahoo azt állítja, hogy az Axis segítségével átrajzolta az internetes keresés módszerét, megfogalmazásuk szerint válaszokat és nem hivatkozásokat szeretnének nyújtani a felhasználóknak.

A Yahoo mindenesetre láthatóan magasabb sebességre kapcsolat Ross Levinsohn ideiglenes vezérigazgató irányítása alatt, miután a múlt hónapban kínos napokat élt át Scott Thompson volt vezér miatt. Thompsonról kiderült, hogy tévesen állította, hogy informatikusi diplomával rendelkezik, amit a Yahoo először apró félreértésnek titulált és csak az egyik nagyrészvényes fenyegetése után vált meg a menedzsertől. Most viszont már a botrányt kirobbantó Daniel Loeb és két cégtársa ül az igazgatótanácsban és a piac kezd bízni abban, hogy a megújult menedzsment képes lesz a média üzletágra koncentrálva feljavítani a cég teljesítményét. Ebből a szempontból bíztató, hogy a vállalat a héten lezárta az Alibaba kínai portában lévő 20 százalékos részesedésének eladását és 7,1 milliárd dollárt zsebel be az üzlettel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.