Egy magyar háztartás jellemzően 5-6 naponta vesz 2 kilogramm kenyeret, főként a hazai láncok valamely kisebb üzletében, független kisboltban, vagy pékségben. A háztartások 2011-ben 10 százalékkal többet költöttek pékárura, mint az előző év során, azonban a növekedés alapvetően nem annak köszönhető, hogy többet vásároltak, hanem egyszerűen annak, hogy az átlagárak emelkedtek.
Az árbevétel több mint kétharmada a kenyérfélék vásárlásából ered, ötödét adja a zsemle és a kifli, és csak alig 10 százaléka származik az egyéb péksütemények beszerzéséből. Ez utóbbi kategóriába tartoznak a sós és édes péksütemények, többek között a csiga, batyu, kalács, kuglóf, croissant, de ide tartoznak a különböző látványpékségek termékei is.
Az alapélelmiszernek számító kenyérből, kifliből, zsemléből gyakorlatilag minden háztartás vásárol, de a sós és édes péksüteményeket vásárló háztartások aránya is eléri a 90 százalékot. A legkedveltebb húsz élelmiszer listáján is helyet kapnak a különböző pékáruk: a zsemle- és kiflifélék a kilencedik, a fehér kenyér a 16. helyen szerepel.
Kenyér átlagosan 5-6 naponta kerül a háztartások kosarába, és az egy alkalommal megvásárolt mennyiség 2 kilogramm. A továbbra is legkeresettebb fehér kenyér adja a kategória árbevételének kétharmadát. Némileg erősödött a félbarna kenyér pozíciója: 100 forintból 21 forintot erre a kenyérfajtára költenek a háztartások. Az egészségesebb hírében álló barna kenyér, rozskenyér, teljes kiőrlésű kenyér a forgalomból csak elenyésző mértékben részesül.
Zsemlét és kiflit átlagosan másfél hetente vásárolnak a háztartások, és egy alkalommal 13-14 darabot. Zsemlét sokkal szívesebben fogyasztanak a magyarok mint kiflit: minden eladott 10 darab pékáruból hét zsemle és három kifli. Zsemlék közül a vizes változat, kiflik közül pedig a vizes és tejes típusok a legkeresettebbek.
Pékáru vásárláskor a háztartások a hagyományos kereskedelmi csatornákat, vagyis a hazai láncok kisebb üzleteit, a független kisboltokat és pékségeket részesítik előnyben, de nagyobb értékben vásárolnak szupermarketekben is – mondta el Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.