A közlemény idézi Christopher Laskát, a Telenor Magyarország vezérigazgatóját, aki elmondta, hosszú idő után először a hangalapú és nem hangalapú árbevétel is nőtt. Hozzátette, a pozitív trendet azonban megakaszthatja a kormány által bevezetendő, új percalapú telefonadó. A jelenleg ismert elképzelések szerint az adó rendkívüli módon befolyásolhatja a felhasználói szokásokat, s negatív hatással lehet a Telenor árbevételére is, miközben továbbá csökkenti a távközlési szolgáltatásokból származó előnyöket Magyarországon. Ezenfelül az adó bevezetése erőforrásokat vonhat el a szolgáltatások bővítését célzó, más fejlesztésektől.
A vezérigazgató szerint sokkal kiszámíthatóbb piaci környezetre van szükség ahhoz, hogy a válság előtti növekedési pályára visszatérhessen a cég. "Csak így tudunk a szolgáltatásaink révén optimális módon hozzájárulni Magyarország versenyképességéhez” – hangsúlyozta a Telenor Magyarország vezérigazgatója.
A közlemény szerint az első negyedévben az EBIT 9,209 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 6,092 milliárd forinttal, az ARPU egy év alatt 3.279 forintról 3.342 forintra nőtt. A bevétel gyakorlatilag szinten maradt: az idei első negyedévben 37,670 milliárd forint volt, míg tavaly ilyenkor 37,555 milliárd forint. A társaság kamat- és adófizetés, illetve értékvesztés előtti eredménye (EBITDA) 13,695 milliárd forint volt, aminek egyszeri tételek nélküli nominális értéke 0,5 milliárd forinttal haladta meg a 2011 első negyedévi adatot a hangalapú és nem hangalapú árbevétel növekedésének köszönhetően.
A beruházások (CAPEX) a hálózatmodernizáció miatt 0,7 milliárd forinttal, 2,812 milliárd forintra nőttek 2012 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. Ez az összeg azonban nem tartalmazza a magyarországi mobil frekvenciaárverésen elnyert blokkokért fizetett 7,3 milliárd forintos díjat.
A Telenor előfizetéseinek száma 38 ezerrel, 3 millió 510 ezerre csökkent a negyedév során. A csökkenés elsősorban a kártyás szegmenst érintette: itt 130 ezres visszaesést regisztráltak, ami főként az inaktív SIM-kártyák miatt következett be. A használatban lévő kártyák száma alapján a Telenor 31,87 százalékos piaci részesedéssel zárta az első negyedévet, ami némileg elmarad a 2011. negyedik negyedévitől, amikor ez az arány 31,98 százalék volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.