BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túl a félmillión a kibocsátott SZÉP kártyák száma

Április végén átlépte a félmilliót a kiadott Széchenyi Pihenőkártyák száma: bár a szálláshelyek 43 százalékánál már elfogadják a kártyákat, egyelőre elenyésző az ezzel történő fizetés.

A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint április végéig összesen 534 ezer SZÉP kártyát bocsátottak ki, az elfogadóhelyi szerződések száma pedig egy hónap alatt negyven százalékkal, 21 ezerre nőtt.

A belföldi üdülésre, meleg étkezésre, szórakozásra és egészségmegőrzésre egy évben legfeljebb 450 ezer forintot kaphat SZÉP kártyájára a munkavállaló, melynek felét, 225 ezer forintot csoportosíthat át szálláshelyekre és belföldi utazásokra. Ennek ellenére az adatok azt mutatják, hogy ezt a lehetőséget még kevesen használják ki: 2012 áprilisáig bezárólag a vendégek a belföldi szállásfoglalások csupán 7 százalékánál választották ezt a fizetési módot. Bár az üdülési csekk 2011 októberétől már bérjellegű kifizetésnek minősül, így a SZÉP kártya a munkáltatók számára is kedvezőbb, még mindig minden tizedik foglalást üdülési csekkel egyenlítettek ki – igaz, ez több mint a felére csökkent 2011 hasonló időszakához képest (22 százalék).

A SZÉP kártya ugyan jóval kedvezőbb az elfogadóhelyi jutalék tekintetében is – általános forgalmi adó nélkül mindössze 1,5 százalék jutalék terheli a költéseket, ráadásul azonnal a pénzükhöz juthatnak a szolgáltatók –, korábban negatívumként merült fel, hogy kártyaleolvasó híján a szállások csak egy kis része, elsősorban a nagyobb hotelek tudják majd elfogadni. Úgy tűnik, az aggodalom alaptalan volt, hiszen az internetes portál adatai szerint a panziók több mint fele, a vendégházak és az apartmanok 37 százaléka is nyitott már erre a finanszírozási formára. Igaz, valóban dominálnak a hotelek, hiszen háromból kettőben elfogadják a SZÉP kártyát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.