A SCHUFA több mint 66 millió német állampolgár adatait kezeli, az általuk megszerzett információkat üzleti partnereknek, például bankoknak, bankoknak, biztosítóknak továbbítják, hogy így segítsék elő azok döntéseit az adott ügyfél viszonylatában.
A szervezet úgy véli, hogy a közösségi portálon látott viselkedésből ki lehet következtetni, mekkora az illető hajlandósága arra, hogy időben fizesse ki a számláit. De a SHUFA nem csak a Facebookra támaszkodna, tervei között szerepel, hogy a LinkedIn, a Twitter és a Google Street View adatait is bevonják a vizsgálatba.
A New Europe idézi Sabine Leutheusser-Schnarrenberger német igazságügyminiszter nyilatkozatát, amelyben a tárcavezető helyteleníti az ötletet. A miniszter közölte: nem elfogadható, hogy valaki a Facebookos barátai miatt ne köthessen meg egy szerződést például egy mobilszolgáltatóval. A SHUFA-nak és más, hasonló cégeknek világosan tudatniuk kell, hogy milyen célra akarják felhasználni a közösségi média segítségével megszerzett adatokat – szögezte le a miniszter.
Hasonló szellemben fogalmazott Ilse Aigner fogyasztóvédelmi miniszter is, leszögezve, hogy a SCHUFA nem lehet az üzleti világ Nagy Testvére, a közösségi portálokat pedig nem lehet szisztematikusan kutatni az érzékeny személyes adatok megszerzése érdekében.
A SCHUFA azzal védekezik, hogy az általa indított három éves projektben a vezető IT kutatóintézet, a Hasso-Plattner Institute is részt vesz, a cél az internetes viselkedés kutatása és ennek során tiszteletben tartják a személyiségi jogokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.